Hemma igen, Göteborg och födelsedagskalas

Hej!
Flickorna och jag åkte mot solen från Ängelholm upp mot Göteborg och besökte två stränder på vägen. Vi somnade i Falkenberg och vaknade av att regnet hade hunnit ikapp oss och att vi var ensamma på hela stora stranden.
Här är en bild vid uppvaknandet.....  tänk att få vara ensamma på stranden.......




Vi såg en skylt med Ullared och vips var vi där, inpuls.....men det var till stor belåtenhet, vi shoppade loss och blev lite gladare.
Vi kom till Gbg och blev väl omhändertagna av Louise (min gamla vän som nu bor i Gbg) hon guidade oss runt i alla modeaffärer som flickorna ville se. Vi shoppade i två dagar och var på Lisseberg en dag så de fick "leka" av sig. Vi tog ett gammaldagsfoto som fina damer och det blev riktigt bra. Det var kul att få ta på sig de gamla vackra klänningarna och stålunderkjol.  Min kamra har gått sönder...tråkigt jag som älskar att göra kollage till min happing-bok. Gör ett kollage från alla händelse, det r roligare än ett fotoalbum och roligare än att titta på skärmen. Klistrar även in biljetter, böter mm
(parkeringsböter verkar ha blivit min nya grej...)
Fredagen den 11 juli fyllde min minsta tjej 15 år, hon skulle ha tjejfest här hemma så man fick inte komma hem....
Grattis min älskling Alva:



Var på landet och mös med min man. Vi städade Svenshyttan och började planera för kalaset.
Det blev enn stort kalas för Alva 15 år, Amanda 17 år och Isabella 4 år, vi firade alla tre eftersom vi inte hade gjort det.
Det blev jordgubbar, hallon, rabarberpaj, vinbärspaj, hallonpaj och krusbärspaj......man kunde välja havrevaniljsås, grädde eller glass. Sedan var det tre chokladkakor gjort på dinkelmjöl, rårörsocker och riktig choklad i stora bitar. Många gäster kom och firade flickorna. Jonas Pelgander kom med familj det var jätte roligt! Min nya vän...........
Har missat att berätta en stor stor händelse här i fredags när vi höll på att packa upp hör jag ett tjut från Amandas rum och hon bara pekar på ett meil där det står på engelska att hon vunnit priset som look like Christina Aguilera och att hon skall till Köpenhamn för att fotograferas av Mtw....och jag för följe med!!!! Här kommer bilderna som hon skickade in:




Visst är hon lik fast jag tycker att hon är snyggare!!!!! Det sa en besökare till mig idag.
Christina har varit Amandas idol i 10 år så det passade bra att hon vann, hon är helt besatt i henne och hon är värd att vinna denna tävling. Gratis min älskade Amanda!!!!!
Vi ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0