Ny besökare och massor av blommor i Stadsträdgården!

Lite tidig idag, arbetade bara en timma men blev nästan två....en ny besökare som inte var från Sverige som var så besviken på vår sjukvård. Hon förstod ingenting av vårt sjukvårdsystem och av läkarnas sätt att ta emot och att fånga in besvären. Därför kom hon till mig för hon inte hade fått hjälp. Hela dagarna får jag höra om vår sjukvård, och den är inte att hänga i julgranen direkt, skulle kunna skriv aen bok om allt jag hört hur människor blir bemötta i sin nödsituation och blir en sjukdom som de måste lära sig leva med.
Har man fått en sjukdom så kan man ge bort den, allt man fått kan man ge bort eller hur? Vet att många blir arga på  mig när jag säger så, men jag känner många och det är väldigt många flera tusentals som gett bort sin sjukdomar efter en homeopatisk behandling. Det känns skönt. En dag skall jag sammanställa journaler och berättelser till en bok.
 Tänk om sjukvården kunde ta emot akuta problem och vi alternativare kunde få tahand om kroniska problem , vilket samarbete! Jag tror och vet att kroniska problem är sjukvården inte så bra på typ eksem, mag och tarmproblem och värk.
Alternativmedicin går till botten med problemen och därför kan man komma åt problemet på ett helt annat sätt.
Många gör en fantastisk resa till ett nytt hälsosamt friskt liv. Några kommer försent, som ser homeopatin som sista utväg för att vända sina besvär. Jag går ofta höra av gråtandes människor om att jag är deras sista hopp. Klart att man blir lite nervös, men jag är så bestämd i min åsikt att rätt ämne kan hjälpa i rätt situation. Bara man är ärlig och berättar om hela sig. Homeopatiska medel går både känslomässigt, mentalt och på det fysiska planet. Det är som att få rätt nyckel till att låsa upp det som varit instängt och gömnt längst där inne.

Idag har jag återigen ätit god lunch med Svava på Stadsträdgårdens ekologiska resturang.
Vi gick sedan och fotograferade blommor i Stadsparken. Färgena var otroliga och det sprakade i färg och luktade charmerande och blommorna sträckte på sig och ville bli fotograferade. Jag skall ha dem till min hemsida skall smycka den med blommornas kraft. Svava är lika dan som jag, och det känns så himla bra att få en ny vän som tänker som jag.
Jag ser verkligen fram emot ett samarbete till hösten och lite olika projekt som vi har i åtanken, vi har pratat om en Hälsoskola för att lära människor att ta hand om sig själva. Fast det tycker väl inte läkemdelsbolagen riktigt om eftersom de tjänar sina stora pengar på att folk får gå dag ut och dag in och äter sina mediciner. De är verkligen vinst drivande företag och vi små folk är helt beroende av dessa jättar.........
De som kommer till mig och är över 80 år de har en sak gemensamt de äter inga läkemedel...många av dem cyklar till mig och det ger mig en så stor kraft att se att livet kan bli långt och besvärsfritt. Tyvärr är det så att vår sjukvårdsystem är så uppbyggt att många måste uppsöka akutvården för att de har blivit läkemedelsförgiftade och det är inte bra. Men pengarna går runt....
Här kommer lite smakprov från en  härlig dag, ikväll skall jag gå på bio med Barbro min vännina vi skall se Mamma Mia.
Imorgon blir min första semesterdag(tror jag)........
God kväll!


Kommentarer
Postat av: Hampus

Trevliga bilder =)



Jag ser det precis som du, att läkemedels-bolagen gör allt de kan för att tjäna pengar. Det gör de genom att folk är sjuka, inte friska. Så de har inget intresse av att bota sjukdomar för gott. Det bästa för dem är såklart om vi alla kunde äta medicin varje dag hela våra liv. Det är lite så jag mår illa när jag tänker på hur systemet är uppbyggt. Hoppas att folk kommer få insikt i hur det fungerar och lära sig att hjälpa sig själva istället för att blint lita på läkarnas (penning-styrda) råd.



Jag ser väldigt gärna att du skriver en sådan bok om dina erfarenheter av patienter. Jag bokar den redan nu. Första exemplaret tack! =)



Sen måste du förklara hur man hittar den ekologiska restaurangen i Örebro. Tänkte testa den. Kram och hej

2008-07-18 @ 09:31:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0