Pappersdagar och tankar som slår igenom

Har haft två pappersdagar som jag kallar det när jag tar itu med min bokföring och ordnar allt i pärmar mm. Det är inte det roligast jag vet men man måste... t o m att ta bort ogräs från grusgården är roligare. Fick även ett ryck med det för att få vara lite ute. Jag tog även en sväng med bilen och sjöng, för att hitta på något roligt!
Igår kväll så tittade jag på vår anslagstavla i köket och fick se ett kort på Jalle.....tänkte på honom och hans fru att det var länge sedan vi hörde något från dem. Vem ringer först av alla idag jo det är Jalle........
Inte nog med det jag höll på att påminna folk som inte betalt sina räkningar till mig, då var det en tjej som jag skrev ett brev till och nästa samtal är hon.......
Nu satt jag och tänkte på Birgitta min mans faster och rätt som det var så ramlade det in ett sms på telefonen och det var från Birgitta..... det var det andra smset idag som jag tänkte på personen straxt innan. I bland närjag är påväg till Hlehten vet jag vilka som kommer att ringa och vilka som mejlar.... då är det de som aktiverar mig så jag kan vara förberedd.

Jag behöver bara tänka så aktiverar jag dem att höra av sig , det blir billigast för mig....
Det är otroligt vad tankar har genom slags kraft. Spännande om man kan se sambanden.
Imorgon kommer det fina vädret då skall jag vara ute hela dagen.....skönt.
Har varit på behandling idag och det kändes bra, Jonas är verkligen en duktig terapeut och en väldigt god människa.
Vi var hos Rosmarie och Jalle en titt och handlade hemmagjord honung...
En man ringde och frågade om jag kunde hjälpa honom med hans herpes i ögat, han sa att han varit på 27 läkarbesök men ingen kunde hjälpa honom. Visst sa jag det har homeopatin fixat förut så varför inte på honom. Det skall bli spännande att arbeta med honom jag hörde direkt att han var en god man. Goda människor är lättare att hjälpa det är precis som att livskraften går lättare att fiska fram.

Nu är det fina vädret på intåg och det känns härligt....
Vi skall ha en soldag imorgon och bjuda hem familjen som förlorade sin semester för att bilen gick sönder i Tysklan i måndags........ vad tråkigt och eländigt hela semester kassan gick åt att få hem bilen.......
Vi skall glädja dem med sol, bad och paj imorgon.


Här är ett fantastiskt blad som ser ut som universumsspiral, naturen är fantastisk!
Lika så är det med människans läkekraft den går oxå i spiral, uppåt!

Jag la in uppåtpuffar på Helhetens hemsida igår, det var jätte kul! www.helheten.net menyn uppåtpuffar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0