Dagar som går......tungor, besökare mm


Jag var på kalas och kunde inte låta bli att börja fotografera tungor, letade efter en speciell tunga som jag ville ha med i kompendiet......Här ser vi en väldigt fin tunga men saknar beläggning helt och det är inte bra för det tillhör vårat immunförsvar. Det är inte bra att skrapa b ort beläggningen, det tillhör vårt immunförsvar.....hålan är öppen ner till buken.......

Den här tungan har fin beläggning med den högra sidan(från mannen) har en kant och är väldigt röd som påvisar att levern är i obalans....... Tungavtryck visar att mjäte och bukspott har problem.....
Slut på undervisning av tungor, men jag har fler här men det får bli en annan gång.....

Här rusar dagarna fortare än någonsin.......men tiden går fort när man har roligt. Jag har haft kurs i helgen för andra terapeuter och de kom från alla hörn i Sverige, det var faktiskt kul......körde bil till mig från Örekelljunga det var rekord!!!
Kursen var verkligen bra och så trevlig, vilka kvinnor jag har möjlighet att möta.Söndagen var det födelsedag i Vintrosa hos min bror, hans fru fyllde år (dessutom är hon och jag klasskompisar 7-9). Vi träffades där min brorsbarn och mina alla barn och barnbarn, vi blir många, roligast var att Tony (johnnys mellan pojke) har träffat en så trevlig go tjej.....

Här håller vi på med Gua Sha skrapan som  är fantastisk att skrapa kroppen med. Detta är fisken skrapan som man kan ha till vädigt mkt. Vi gjorde hälsoanalys med denna fantastiska fisk......


Vi studerade iris och lärde oss som lymfsystemet i iris mm


Här är Amanda, Ronny, Tony och Linda kom med på ett litet hörn.......

Sophia och Maja var där.....+ hela resten av Barnen i bullerbyn......
Isabella fann min bror och klättrade upp i hans knä och började käka....hon kände att den här gubben kan man vara trygg hos.....

Jag skulle skala några räkor till Johan i fredagskväll stack ner handen och fick upp något annat frå n påsen vad är detta?

En mal? En sjöhäst? Tyvärr blev den lite suddig.....men inte var det någotn räka direkt...................




Måndagen var det full ös på Helheten det är det alltid på måndagarna.... telefonen ringer, sms kommer in flera hundra meil att svara på......men jag försöker ta ett steg i taget och att vara lugn......(inte alltid så lätt....)

Igår hade jag kurs i Karlstad, de Biokemiska vävnadssalterna som går in i cellen och laddar om.... de är helt fantastiska. Skall till Kalmar efter påsk och ha samma kurs. I Karlstad är det nästan samma terapeuter som dyker upp på mina kurser, så vi har blivit så nära....de känns som systrar eller som vänninor......det är mysigt.

Idag har jag varit på Helheten hela dagen...tyckte att jag hade precis kommit dit så skulle jag gå hem...så fort går det när jag kommer dit. En ny tjej som fått ont i lederna efter en utlandsemester som gav henne hög feber och sedan dök detta upp. I Homeopatin är det viktigt varför och av vad man blivit sjuk och vem som har blivit sjuk....
jag är inget annat än en dektektiv på att försöka kartlägga problemet och leta på anledningar till problemet. Att få hög febr utomlands är inte bra, det var hennes fall hon hade inte varit sjuk alls innan detta. Så nu håller jag tummen att jag kom på varför och så får 4 veckor avslöja om jag kunde gissa vem som var sjuk.......

En annan som jag har skrivit om som hade sådana problem med magen och var helt slut kom tillbaka idag och hon var 70% bättre och hon sov varje natt och hade fått ett helt nytt utseende. Hon sken som en sol och hade börjat ett nytt liv och slutat med alla sin läkemedel.............................Det var roligt........
Vi jobbar vidare nu och hon skall bli frisk. Homeopatin är så fantastiskt, en besökare fick sitta och ta lite olika medel tills jag såg i ansiktet att något hände, själv sa han att det kändes konstigt i huvudet och att något hade satts igång........så nu håller vi tummarna att jag är på rätt ledtråd igen.

Sista besökaren var min faster 79 år, det är lika roligt att möta henne för hon är så lik min pappa och de är samma sort....jag hoppas verkligen att jag kan hjälpa henne... läkarna hade tagit bort delar av tungan för de trodde att hon hade cancer i den för hon hade vita strängar på tungan....jag blev helt tokig...
vita strängar på tungan är candida en slags svamp....då kan man väl inte skära bort tungan så personen knappt kan prata....... varför kom du inte till mig frågade jag? Jag vågade inte gå emot läkaren så hon, så är det med många människor det läkaren säger det är sant och de tillåter att de får göra vad som helst..........vad kom de fram till frågade jag.................Faster svarade att det var inte cancer så de trodde att det var någon slags svamp......???????

PHUUUUUUUU jag blir så trött där satt min fina faster och läspade och kunde knappt prata för tungan var så sargad.......(hur skulle jag då kunna vila i mitt varande???) Nu hade hon även fått kramp i matstrupen när hon åt och sura uppstötningar....då fick hon losec(som tar bort alla magsyra i magsäcken som man skall ha för att smälta maten) och så skulle hon få någon parkingsonsmedicin för att ta bort krampen.....
Faster hade fått magnesium brist av losecen och det medförde kramper i strupen och lite överallt i kroppen.....då la de på ytterligare en medicin som är jätte stark för en kvinna som är 79 år, hur skall hon då kunna bli bra????????
Jag begriper inte vad de sysslar med......

Här är Tonys troll....jag blev lyrisk för ett sådant hade jag när jag var liten och jag älskade det......kul att de finns kvar....

Trollet är kanske ännu roligare i profil......

Tyvärr blev jag så försenad att jag inte kunde åka och pussa på Maja som jag ville.......det är så ofta med mig jag fastnar på jobbet och så rinner tiden och jag hinner inte göra det jag tänkt.......förlåt Sophia att jag inte hann att komma till Er. Jag får komma på söndag när jag kommer hem från min utbildning......

Imorgon är det dax igen, skall till Prästinneutbildningen igen, det skall verkligen bli skönt att få komma dit och hämta krafter och bara vara i sitt varande........att vila i nuet och sjunga, dansa och känna livet i sig........jag tror att jag behöver det!

Idag var det underbart väder solen sken och det kändes vår i luften, så härlig tid vi har framför oss nu......

Citat:
Dagarna som går, det är livet...................


Palmer är inte så dumt..................längtar redan tillbaka.......
 

Kommentarer
Postat av: Maud

Det är så intressant att läsa din blogg....Tack för allt du skriver.Kram Maud

2009-04-03 @ 06:12:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0