4 steg till en levande relation

4 steg till en levande relation:

1 Kommunikation- både tala och lyssna

 Hur mkt tid ägnar ni åt att prata med varandra en vanlig dag? En vanlig vecka?
 Har ni några heta potatisar? Söndagsmys kan vara bra med stormöte vad som händer under veckan och planering.
 Vad har varit bra denna vecka som har gått och vad kan jag göra bättre nästa vecka, i både handling och känslomässigt!


2. Sensualitet- låt det ta tid. Vilka faktorer hindrar er från att vara mer fysiskt nära -trötthet, olösta konflikter, ointresse, tidsbrist eller stress? Är det oupplösta konflikter som ligger och gror?


3. Praktisk vardag -realistiska förväntningar
På vilket sätt uppfyller din partner dina förväntningar på ert gemensamma liv? På vilket sätt stämmer dina förväntningar inte överens med det som händer? Vad är det som händer här hemma och hur händer det här hemma?

4. Manligt/kvinnligt -polaritet ger energi!
Vilka är era förebilder? Beskriv några personer som beyder något för er och försök se egenskaperna där.
Hur kan jag bli mer kvinnlig, hur kan jag bli mer manlig i min relation hemma?




Ordspråk om kärlek:

Kärleken är abstraktion.

I verkligheten finns bara kärlekens gärningar. Erich Fromm


Det är inte brist på kärlek utan brist på vänskap som gör äktenskap olyckliga. Fredrich Nietssche


Kärleken är en ömtålig blomma som helst ska vattnas varje dag. Bille August


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0