Den snabbaste veckan jag levt....10-14 aug

Måndag 7 besökare i följd.....alla med sina unika problem och helt olika människor. Att få kasta sig in i en människas ögonblick av deras liv på 60 minuter och sedan konvertera snabbt till nästa person är som att läsa 7 böcker samtidigt!
Denna dag berikades med en man som inte ville prata......jag fick fråga, undra  och be.....men inget funkade.....helt otroligt att man kan vara så omedveten om livet som pågår i och runt en och att man inte ens funderar på vad som händer.....
Samtidigt som det är jobbigt så är det så spännande att möta annorlunda människor. Jag har en svaghet för de som inte tillhör dussinfolket.......
Men man måste visa mig problemet och släppa in mig för att jag skall kunna hjälpa.

Sanningen är viktigt och vad som är problemet....homeopati är så mycket mera än vad man kan förstå. I veckan som gått har jag fått upp stora ögon för arsenicum album..... den påtagliga rastlösheten över sitt eget varande och jakten på det perfekta roliga livet är påtagligt, det som syns -  syns och garderoben går inte att öppna för då trillar det ut.....
Arenicum album vill ha kontroll, på händelser och ögonblick, det kan göra dem extremt envisa i andras ögon. Själva tycker de att de är livsnjutare...... hur skall man kunna njuta av livet när jakten på att planera ett roligt liv är viktigare än att stanna upp och ta det lugnt? Det perfekta livet finns inte......hur skulle det kunna se ut? Vi är bara människor allihopa!



Denna besökare hade en otrolig katt på sin arm....jag försökte göra irisdiagnostik på den.....


Vissa besökare får mig att skratta så jag ligger dubbelvikt..TACK Lena för din underbara humor....ingen är som du!!!!!


Här hade jag köpt min nya rosa kamera......det var kul!


två dagar denna vecka har jag ätit lunch vid en parkbänk vid slottet och försökt få lite lugn och ro..
Slottet är fantastiskt!


Mina sommarfötter och älskade sandaler...det gäller att njuta nu medans man kan ha dem!

Denna vecka har jag kastat mig in i 16 olika liv, arbetat 48 timmar på Helheten, därav en kurs i 6 timmar, hämtat Amanda vid 21 tiden från hennes jobb, varit ute och övningskört i 60 minuter varje kväll, gjort reklamblad och bloggat, lagat 8 middagar och handlat 3 gånger, pratat i telefonen ja kanske 4 timmar, svarat på 280 sms och massor av email.
Pratat med sjuka som måste ringa ambulansen, varit hos moster Dora i 6 timmar på USÖ, pratat om problem med flickorna och försökt läst färdigt en bok.


Kurs på Helheten med utrensing och Herba plus, tre olika sätt att analysera på kroppen!
Ansikte, tunga och iris om koppen visar teckenfrån tre ställen, då kan det inte vara fel.
Aftonbladet skrev i torsdags om ansiktsanalys, en läkare bekräftade om det vita i iris att
det kan vara för höga kolesterolvärden. Det var lite spännande.....


Anette och Tina lär sig irisanalys!


Maria, Tina och Anette flitiga elver som gör sitt bästa!


Vackra Anette har ett brunt och ett blått öga, det är inte vanligt på människor men det finns kattraser som alltid har det.
Så intressant!

Helt otroligt Lotta är granne med mig i lägenheten, och hon jobbar mitt emot...ibland är världen inte så stor som man tror!


Vi åt lunch på Märtas Café


Hur hemma får det se ut på ett café, skolgatan i Örebro!


Serveringen på gården(kort tagit från balkongen)


Bort opererade gallor.......de ser inte roliga ut.......
Bäst att aldrig bli bitter för då bildas stenarna.......


Idag tog jag ut Dora till en balkong på USÖ, vi blev utelåsta...inga andra var ute på dessa fantastiska balkonger....
de står där och inga människor är där, Doras sambo Elsy kom och njöt för att sitta där.......
jag fick ett telefonnummer till avdelningen som jag skulle ringa om vi ville tillbaka.....


De har odlingar på balkongen för att patienter skall känna dofter och det låter så fantastiskt, men hur skall man ta sig dit om det är låst och hur skall man komma därifrån när man ringer och telefonen är upptagen?
Hur tänker de? Vilka pengar leker det med och för vems bästa?
Jag blir helt slut på allt som görs och inte fungerar!
Nu fick vi sitta på balkonen och vänta.....
Igår när jag var hos Dora ville hon lägga sig, då fick vi vänta i 40 minuter innan någon hade tid att lägga henne....
det är mkt väntan på USÖ.


Dora tyckte det var spännande att komma ut, hon har nu varit på USÖ i 16 dagar ...nu har de tagit bort de antidepresiva mecicinerna för de funkade inte alls.... nu har hon t o m börjat skälla på mig! Och det är ett friskhetstecken!
Skäller gör man på dem man älskar mest!!!!! Så jag fick ta det som en komplimang.

Nu börjar Dora bli Dora igen, men Dora vill dö och ingen lyssnar hon har fått diagnosen dement och då vet man inte sitt bästa och då måste man vårdas till hjärtat slutar att slå....
Dora frågade mig säg mig en anledning till att jag skall sitta här? Du får komma hit och ägna mig tid när du har så mycket att göra, och jag vill inte vara ensam här i detta stora hus.....jag ser inget och kommer inget ihåg varför skall jag leva? Jag sa att då får vi flyga till Holland för där finns en dödsklinik, men Dora vågar inte flyga så det var omöjligt...

Vem är frisk och vem är DEMENT? jag bara undrar......hur skall det bli?

Vi hade vårdmöte för Dora med fyra personer och de satt och bestämde hur det skulle bli, men ingen av dessa fyra hade mött Dora......hur kan det vara så?

Äntligen fredag!!!!!
Städning av 250 m2, fyra toaletter och varor som skall postas, övningskörning i centrum, matlagning mysmat, lägenheten är full av tjejer 7 tjejer, Johan har rymt till landet och jag sitter här......

äntligen helg!

Så här ser det ut bakom min rygg just nu...6 tjejer och 3 ute i köket......(nya ungdomsgården i Örebro)kl är 21:45 och jag tror att jag går till min
vännina Ann.

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Ja, visst är de mysiga dessa ungdomar. Finns en "Ungdomsgård" i Lindesberg oxå den ligger på Torphyttevägen.......

2009-08-15 @ 13:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0