Familjehelg i Svenshyttan och Rynnaby 29-30 aug!

Vi har haft enfantastisk helg i Svenshyttan. Från början var det Sophia, Isabella, Maja och jag som tänkte åka dit och vara denna vackra dag. Men så fick jag sms från fam Blomberg som ville komma ut, Birgitta ringde och ville komma, sedan ringde vår farmor och frågade om hon fick komma...ja det plockade på vi blev många vid lunch och alla stannade till sena kvällen.....

Här Anna, Sophia, Maja, Johan och Albin!

Isabella var naturligtvis med här i knät på mig.

 


Morfar kelar med Maja!


Isabella kelar med Morfar!

Isabella och Maja i mitt knär..Maja har börjat bli lite svartsjuk
när jag har Bella i knät, hon skall vara med överallt.


Maja får plats överallt, här sitte hon på huk i gungan!


Johan fick lust att bada, Anna och Albin räddade groder från poolen.

 
Bella hade nog gärnat badat men nu hade vi satt upp
hinder till poolen, det var kallt i vattnet.


Korna undrade vad vi gjorde, de ville säkrt se när Blomberg badade näck, jag fick inte ta någon bild då, men korna fick titta på!



 
Storfiskaren kom ut och lagde jös (som han hade fiskat samma dag)och potatis, mums vad gått det var!


Birgitta hade med kräftor och Leffe öl.


Jös fiskad och tillagad av Chrisitan!
Anna och Johan stod för rabarber och hallonpaj med vaniljsås!
Vi åt så mycket gott och det var så trevligt!


Birgitta och jag vi kan verkligen skratta ihop...vi hade en sådan
mysig stund i skogen, helt underbar promenad......
ett gott skratt förlänger livet....





Birgitta och jag tog en skogs promenad på söndags fm.


Vi hämtade trädkraft..


Vi hittade kantareller, trattisar och taggsvamp, vi fick plocka i Birgittas luva....men det gick bra och den blev full!
Vi stekte dem till lunchen, det var verkligen smaskens!


Så kom Alva, Farmor, Johan och Amanda ut!


Så var det tid för att äta igen.....


Så var det dags att vila middag här min familj i vår säng
i Svenshyttan, Johan, Amanda och Alva (visserligen tittar de på någon film i Alvas nya dator)
Det slutade med att jag kröp ner i fotämndan här och somnade....
verkligen en mysig minnesvärd stund på jorden.....



Här är min stamfamilje, Mamma Doris, Pappa Sven och min storebror Johnny
och jag som liten tror att jag är ca 1 år här.


Här bor min ormstav som jag gjort, han skyddar mig och min familj...


Vi åkte till Runnaby för farmor Yvonne ville träffa dem.
Här hoppar Isabella!


Amanda fick en puss av Isabella men jag hann ej med och ta...
Det var stort ögonblick!!!!


Amanda tog flera pussar och Isabella njöt...


Här hemma i Rynnaby.


Det blev fika igen, det känns som vi inte gjort annat än att ätit denna helg!


Tommy ville oxå gossa.....


Lika som bär..... (mor och son)
Det var så roligt när farmor kom och hälsade på.....



Mina vackra flickor!!!!!!! Vart tog mina små flickor vägen?
Hur fort går inte tiden! Men denna helg har vi faktiskt haft
tid med varandra! KUL!!!!!


Bella tycker om att nypas.... morfar han tål nyp i volangerna ...


Maja hon är smart, smidig, näpen och så lärt lärd att man häpnas!
Vad skall det bli av denna lilla pigga tjej?

TACK för en mysig helg med familjen!
Jag tackar min familj för att ni finns bredvid mig utom dem vore jag ingenting!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0