Julafton

Så var det äntligen julafton... Flickorna vaknade och frågade var skattjaktskartorna var..
När de var mindre så gjorde jag alltid skattjakt på julaftonsmorgon då de fick varsen karta och gå olika steg och så vidare tills en julklapp låg där. Nu proppsade de på att få öppna en klapp redan på morgonen...


De rev vid alla paket som jag hade packat för att ta med till Runnaby.
De öppnade sina paket från pappa, det var trådlösa högtalare till datorerna.
Även jag fick högtalare till min dator och av Amanda fick jag Spotify, så nu kan
jag spela vad jag vill när jag sitter här... toppen!


Vi kom till Runnaby lagom till Kalle Ankas jul. Flickorna blev så glada när vi kom.


Risifrutti var gått....


Bella älskar kaffe och Maja hade fått öppna en speldosa, naturligtvis skulle
de sitta framför tv:en vi alla satt och tittade åt det hållet....


Bella kröp upp till morfar...


Så var det dags för tomten att komma....
Maja sa pappa direkt när han kom in.....


Maja förstod rätt fort vad som skulle ske, hon öppnade sina paket direkt och fick hjälp av farmor och moster.



Bella fick sin älsklingsvagn, vet inte hur många hon har gjort över med nu...ingen får sitta i utan hon skall blansera med den och springa runt med den.


Julkapp på julklapp delades ut.....det var så spännande tyckte Maja.....


Maja hade en underbar klänning på sig och blev så glad åt dockan Dora....
någon serie på tv som hon älskar.


Bella var nöjd och lekte med sin nya sulky....


Maja fick en egen barnvagn, här packar Sophia upp den..


Maja la sin docka Dora och gick runt, hon förstod precis hurmanskulle göra..


Katten Tommy la sig i Johans knä och spann....trevligt med katt..


Så var det dags för Tomten att gå, farmor och Maja vinkar av tomten.


Alla var upp i sina klappar...


Jag kunde inte låta bli att köpa skor..... flickorna är mer än "galna" i skor...vad gör man inte för att ens barn skall bli glada på julafton??? Amanda fick rosa......som hon önskade sig...


Röda fina fick Alva till sin julklänning...


Gossedjur gillar Maja...


Alva provar sin nya kimono...


Systrana öpnnar för fullt...


Så var det dags för att äta.....våran julskinka var senapspanerad rotsellri..


Christian hade stått i köket sedan kl 10 och lagat all julmat, 10 poäng till dig!!
det smakade jätte bra!!!!



Farmor var så fin i rödklänning och rött paket..


Bella hade hittat julgodis, vi försökte flera gånger gömma det, men hon såg allt vart gömstället var.


Så var det dags för Sophia att öppna det största paketet.... det var hon verkligen värd!
Bäbisen i magen kommer snart, endast tre veckor kvar....


Å vad fin......det var den största vackraste ljusstake jag sett....


Nu hade Maja somnat och Bella fått på sig pyjamasen, Christian fick sin knivvässare..mera mat att laga men lättare, akta bara fingrarna, vassa knivar är inte att leka med, fråga mig.
Men Arnican har gjort att livet är lättare idag, det ser bra ut idag även om halva nageln är borta....


Å en gosse filt och orbier på kartongen....ville han följa med dig hem Amanda...


Jag tycker att Bella gör stora framsteg, här är hon medveten om att jag tar kort och "gör sig till",
vi tittade sedan på bilderna i kameran och hon tyckte det var intressant....


Amanda verkade väldigt nöjd på julaftonen, men Amanda är en glad tjej varje dag!
Här går hon under namnet "lill Irén".....
Amanda säger till mig- Vems val är det? Det blir som det blir...
Ingen än du kan välja ditt egna liv! Livet är möjligheter som man skall kunna ta vara på, vi är i valsitutationer hela tiden...


Sophia är så vacker, hon har endast en stor mage som putar ut och vi såg hur det rörde sig där inne, vem är det som är där? vi alla är så nyfikna en ny familjemedlem är på väg och vi känner inte den än, men jag är säker på att vi alla kommer att älska den....... det vet jag redan.
Minns att när vi skulle få Alva var Johan så rädd för att inte kunna älska fler...men redan efter 3 minuter sa han -jag älskar henne redan.......
Kärleken är det enda som blir större ju mer man slösar med det....


Så var det dags för lite film, Alva ville känna rörelserna i magen så hon hade koll på vad som hände där inne....


Så var det dags för buskort med systrarna....


De kämpar här för de tycker inte om att jag lägger upp dem på  bloggen....
men såhär såg ni ut julen 09....



Man kan ha uppåt näsa, plutmun mm men mamma älskar i hur ni än ser ut....


Ni är det bästa som finns! Vilka tjejer jag har!!!! TACK för att ni är ni!!!!



TACK för en fin julafton.... nu måste vi åka hem för barnen i Runnaby vaknar i bästa fall kl 6 ...hoppas att ni får lite sovmorgon eller att de smyger upp och leker med sina nya julklappar.







Kommentarer
Postat av: mandy

är amanda också gravid nu?

stort..grattis !!! hehe

2010-01-01 @ 19:03:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0