Näst sista dagen på år 2009, graphites och Amanda som model igen.

Som vanligt går dagarna overkligt fort här i mitt liv. I måndags var det fullt drag på Helheten, många kom och handlade, galldroppar, förkylningsmedel, smycken, armvärmare mm, tur att jag tog två timmar ifall om....det kom mäniskor hela tiden.


Det här är Rita, när hon kom till mig för tre år sedan, då var hon helt slut och när hon satt hos mig så svettades hon och orkade ingenting. Nu sprudlar hon av glädje, blivit mkt mkt mindre och har inte ont någonstans, dessutom lyssnar hon på hårdrock....
När hon berättade om sin katts bortgång grät hon, för hon hade älskat sin katt så väldigt mycket. Jag att hon kunde få en ny katt av mig, en svanslös katt som vi hade precis fått i en kull. Då skrek hon NEJ NEJ jag skall inte ha någon ny katt...... men jag gav mig inte åkte hem till Rita och sa att hon kunde få prova Pernilla svanslös en vecka.
Pernilla kom aldrig mer hem, nu sprider hon glädje hemma hos Rita och sitter till bords och äter svarta oliver..... så kan det gå. Vilken skillnad, man kan inte tro att det är samma människa. Homeopatmedel och en katt kan göra underverk, jag har sett det med egna ögon. Rita säger att homeopatin, jag och Grållan (som hon nu heter)är det bästa som har hänt henne. Jag blir verkligen glad och överraskad av all energi som Rita har nu.
Rita b lev helt frisk på Graphites:

Graphites
Som homeopatikum verkar Graphites på huden, matsmältningsorganen och könskörtlarna. Den röda tråden genom medlet är den bristfälliga ämnesomsättningen, reaktionströgheten, som yttrar sig på huden, i tarmen och i psyket. Följd av kroniska sjukdomar, undertryckning. Följd av underfunktion, pubertet, klimakterium. Följd av förväntningsspänning, skräck, bekymmer. Slö och slapphet, vill inte eller orkar inte ta itu med sina problem.
Väntar på att någon annan skall lösa dem.





Måndagskvällen var det dags för model fotografering i Svenshyttan. Här håller fotografen på i fullgång med Amanda.

så här blev en av bilderna efter kvällen, fler kan ni hitta på Louises hemsida: http://www.louiseweistrom.se/
Jag blev verkligen förvånad vad duktiga flickorna är båda två, måste verkligen gratulera både model och fotgrafen, sedan fanns det en som ordnade allt runt omkring, men hon finns inte med på någon bild....


Här tog jag ett kort på Amanda och Lollo, men vad hänger i granen bakom dem???
Visserligen var det månsken, men det var inte fullmånde och den kunde inte spegla sig i granen för den var precis mitt emot.




Det blev några spännande bilder i det otroliga vackra vinterlandskapet. Vår lilla lekstuga var fullt av orbier bredvid, kanske de lekte där, vad vet jag?
Den riktiga månen såg ut såhär:




Tisdagen avlöpte i vanlig ordning. Några som var tvingade till mig och tittade på mig som om jag vore en ja vad vet jag. Men jag lyckades tina upp dem och förklara  hur jag tänkte och arbetade. En tjej blev väldigt imponerad men hon sa att hennes föräldrar inte trodde på homeopatin. Men... jag vet det är okunskap...hur skall en lekman kunna tro på något så fantastiskt.

I morgon är det nyårsafton och fullmåne, pasa på att önska dig vad du vill!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0