Veckan som gått.....

Hela veckan har varit ett lång dags arbete känns det som. Förstår inte att tid kan vara så olika. Veckor går olika fort, och förra veckan det var bara en dag känns det som.
Många intressanta fall flög in och ut. Jag arbetade på Helheten och i Stockholm. Var till Villa Livsro och fick iallafall byta miljö och fick fantastisk mat.

Så här vackert fick jag uppdukad lunch hos Carina, en underbar linssoppa serverades med sallad, avocadobitar, getost, pepparrotsost, surkål ja allt som jag älskar. Tack Carina!!! Allt är så vackert hemma hos henne.


Jag fick sova över hos Annika, Matti och Max, här busar far och son.

Ett underbart hem som jag visat bilder frå nförut. Jag får sådan inspiration när jag är där.


Ingången till matsalen från vardagsrummet.....


Annikas tavlor pryder väggarna.....mkt färg och kvinnor.....


Här sitter Annika själv i sitt underbara vardagsrum. Hur kan man komma på en idé av att ha en lila och en röd soffa? och så lägger man till gröna indiska gardiner och ett han handmålat bord.

Jag hade både gamla och nya besökare. Några med fantastiska resultat. Ny med levnadshistoria så man bara satt och gapade...mkt har jag hört men denna kvinnas livshistoria det var nog bland den värsta jag hört. Tyvärr kan jag inte delge er den här och nu. Jag kanske återkommer då man inte kan återkoppla den.

Många har mag och tarmproblem, det är helt uppenbart att skolmedicinen inte lyckas så vidare värst med detta.
Vad skall de ner och titta för när det ändå blir samma medciciner?
Träffade en so mhade fått svåra strupsmärtor efter gastroskopin, men läkarna kan inget göra.
En flicka som hade så ont i magen att hon svimmade, de pratar och klämmer på henne och säger att de inte vet och skickar hem henne.......
öronen trillar nästan av ibland.....
Fick i allafall ett sms att jag hade lyckats få bort magvärken med homeopati och kostomläggning. JIPPPI!!!


Annikas tavla i vardagsrummet.

Annika lagar även jätte god veg mat, jag fick rotmos och sojabiffar med senapsdressing och sallad. Mums vad gott, har inte ätit rotmos på länge...men vad gott det var. TACK!!!!

Jag trassalde mig från Tyresö med buss för att  sedan ta tunnebanan till centralstationen, där jag skulle möte ordförande för SHR. Jag smsade att jag var 10 minuter försenad då jag stod vid slussen och när vi möttes så hade han stått med bilen ovanför mig och tänkt att han skulle ringa och säga att han var 10 minuter försenad. Vi var på samma ställe och var lika många minuter försenade......spännande.......Stockholm är stort!!!!

Det var ett givande möte med Hans, vi pratade i 2,5 timmar och sedan tog jag tåget hem. Åkte till Helhten och arbetade och tog bilen hem på kvällen....det var många olika färdsätt på en och samma dag!

När jag kom ut på fredagsmorgonen hade jag fått parkeringsböter......600 kr..hade lagt i pengar men stod på fel sida.... så irriterande jag som hade snålat och åkt så mkt kommunalt mm för att vara miljövänlig och spara pengar mm där stack de sin kos...... vad skall jag lära mig av det????


Träffade en fin liten hundvalp i veckan, han hette Kapten Morgan....


Vi  hann tyvärr inte med någon klangmassage i Stockholm, jag fick nöja mig med att ta kort på dem.
Det får bli nästa gång....


Fredagen var jag barnvakt åt Maja, tyvärr så sov hon hela tiden. Jag som ahde spetsat in mig på att få vara själv med Maja. Men det blir fler gånger att möta den lilla underbara.


Amanda hade sin vän Eve här de skulle ut.... de fotade och hade kul, jag drogs med i det roliga.

Kvällen blev faktiskt framför tv och tittade på Idol och sist på Lammet tystnar, har aldrig lyckats sett hela denna fantastiska film. Jag sitter nämligen upp och väntar så att alla skall vara hemma när jag skall sova.
Det blev sent  närmare tre......


Jag fick i varjefall ett läckert kort på Amanda, med sin kamera.... hon tar så bra bilder men hon går estet foto.


Eve hon hoppade av lycka och jag kunde även fånga det.....(förlåt Eve men det var ett sådant roligt kort)


Och Erik Grönvall vann idol.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0