Alla hjärtansdag!

Sov länge och väl. Hjälpte Amanda att söka sommar jobb i Bulgarien, Sunny Beach, en viss motvilja men jag hade sökt själv om jag hade varit 17 år......så vad gör man? Vädret var strålande och jag tog mig en promenad genom Örebro till Stadsträdgården. Vi hade trummat om ett möte där kl 14 om Örebro Hälsobro, en hälsans dag den 25 april. Det kom en st som var intresserad....jag hade bjudit in 125 st terapeuter....så intresset verkade inte så stort..... en grinig gubbe, från Conventum hade hört av sig till Per på Back of living, och skällt ut honom för brevet jag hade skrivit.......jag hade kurs i Stockholm så han kunde itne skälla på mig! Jag måste bara ringa upp honom på måndag och höra vad han säger. Carina som har kropp och själ, hon som kom idag berättade att hon fick inte vara med på Conventums Måbra Mässa för hon är för flummig......hon är Homiatriker som jag......man kan undra är det en Må B ra mässa eller är det bara en försäljningsmässa? Jag har varit med på så många mässor genom åren, men det har förekommit många konstiga saker där som inte jag tycker har att göra med Måbra och Hälsa, och i personalmatsalen har det serverats pannbiff med lök.....jag har aldrig kunnat ätit något på dessa mässor.....är det hälsa?
Det var underbart att gå tillbaka hem solen lös och jag kände mig som en Örebroare......jag gick genom Slottsparken och njöt, tills jag hörde änderna kvacka och ropade på mig och sa att det var kallt i vattnet....jag hade inte en smula med mig till dem. Jag tycker så mycket om änder, jag pratade ett tag med dem men de trodde att jag skulle mata dem så de skrek rakt ut, jag var tvungen att fortsätta min promenad genom staden.
Jag kom hem och Amanda ville ha alla hjärtans fest här med sin tjej kompisar ikväll. Några är fortfarande kvar och 6 har gått. De har sjungit sing star och haft roligt.....Jag har suttit här vid min dator och läst om Gudinnan Hel, det finns massor att läsa om henne på internet, googla på bara! Det är så intressant och hur har det kunnat varit så tyst om henne?
Äntlgen har jag fått en ro i min själ, det känns så skönt att få bekräftat sådant som man har kännt på sig.....långt där inne!
Jag är verkligen glad att jag började utbildningen........
Maja följer som en skugga sin stora syster.....

Var tvungen att åka ner på alla hjärtansdag till mina barnbarn, Bella blev så glad när jag kom hon klappade händerna och dansade runt, tog min hand och tryckte ner mig på golvet.....hon lät lite och tittade mig djup in i ögonen......de sa mer än tusen ord......Maja har snabbt lärt sig att man kan styra sin mormor, hon blev så glad när jag kom och hon ville att jag skulle gå och bära henne hela tiden, det verkar som hon minns när hon var sjuk och jag gick och bar henne hela tiden för att underlätta problemet, nu får jag gå och bära henne så fort jag kommer dit, vilket minne dessa små gullungar har!
Bella tryckte sedan ner mig i sin säng, där skulle jag kittla henne, hon visade tydlig kommunikation vad hon ville, sedan skulle jag sjunga, då petar hon på min mun, jag sjöng ca 40 minuter och barn låtarna var slut, då började jag sjunga vem kan segla förutan vind och sedan tog jag en annan låt men se det gick inte, hon slog mig på munnen tills jag sjöng igen vem kan segla förutan vind, så fick jag sjunga den ca 20 ggr tills hon somnade. Innan drog hon i täcket och visade att hon ville ha det på sig. Att man kan bli så lycklig trots att ha fått sjunga över en timma.......det kan nog ingen förstå.
Maja en tjej som vet vad hon vill.....
Att Bella visar vad hon vill och kommunicerar med mig är en så stor lycka att jag skulle vilja ligga där i hennes lilla säng för evigt......Jag för ågnest när jag smyger mig därifrån och åker hem...jag är inte där när hon vaknar.....vilket svek jag gör känns det som. Men jag skall träffa Bella och Maja imorgon, det är min födelsedag och då kommer de hit. Det skall bli roligt! Sophia bjöd Christian på Alla Hjärtans dagsmiddag, så här såg det ut när jag gick(båda barnen sov)

Christian gav Sophia en vacker härlig orkidée.

Här hemma var det en 12-15 tjejer som sjöng högt när jag kom hem. Johan och jag fick förpassa oss till sovrummet.....det är tur att vi har två datorer.....för vad skulle vi annars göra?????På alla hjärtans dag.....

Följ din hjärtans längtan!  Du kommer aldrig att ångra dig!
Kram Irén



Kommentarer
Postat av: Sophia

Tack för idag mamma hoppas du hade en bra födelsedag!!! puss puss

2009-02-15 @ 22:04:04
URL: http://bullerirunnaby.blogg.se/
Postat av: Irén Svensson-Nylén

Ja den var verkligen avspänd och mysig....tack för den fina tavlan, gillade verkligen den!

2009-02-15 @ 23:08:43
URL: http://homeopatiren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0