Kalmar tur och retur......pulsatilla är bra vid mjökstockning!

Har varit i Kalmar idag......åkte kl 6 imorgse och kom hem straxt inna 22, långa dagar 9 timmars restid. Men det var jätte trevligt i Kalmar och terapeutern är gå jätte gulliga och frågvisa, vi hann med en hel del idag, och många poletter trillade ner. Igår var det "körigt" det gick i ett på Helheten, det blir alltid så när jag inte varit där på ett tag, telefoner, mail, människor kommer dit mm. Sedan ringer Sophia och har mjölkstockning och båda barnen sjuka, det var bara att åka och handla och ner med pulstilla till Sophia för mjölkstockningen.
 Pulsatilla(backsipa) ges även till kor som har ekologisk mjölk, för de får inte använda antibiotika, det är godkänt i sverige att ge våra ekokor. Pulsatilla är fantastisk vid mjölkstockning och att som är stopp!

Hej hå....hon ble redan bättre när jag var där. Jag hade en genom mysig stund med Bella, vi försökte leka lite och sjunga lite, hon ville gärna ha mig för sig själv ,men det var en till som var intresserad av mormor, Maja kom krupande med ett brett leende med några risgryn i munnen, hon ville ha samma leksaker som Bella ville. Avundsjukan börjar tidigt.....
Bella drog ner mi i sin säng och där blev jag liggande och sjöng sådär en 20 låter....då somnade hon på mig, jag låg blixt stilla ville inte röra mig ville inte går därifrån, jag ville inte att jag skulle vara borta när hon vaknade....men jag skulle till Kalmar.....det var mysigt och det kändes skönt att kunna hjälpa barnen i Runnaby......
Bellisen....jag älskar dig!!!!! Du är den mysigaste som finns!

Å ni underbara två! Tjejerna med humor fast det är sjuka....

H det där med sanningen måste jag utveckla en annan dag, själklart är det så att det är sant att vi måste äta och dricka, samtidigt hävdar en grupp människor att de kan leva på luft, de varken dricker eller äter de lever av ljuset och tar in det i ögonen och omvandlar till energi...... är det sant?
Vetenskapligt är det sant? Det finns mkt abstrakta saker som sägs vara sant, men om det verkligen är sant är inte alltid så jälvklart. Om man bara tror på det som är sant just nu blir livet lite platt för mig, jag vill ha livet runt....
God natt och hopp att alla i min familj och omkrets är friska imorgon, och alla andra med!
Nedräkning en dag kvar innan.........den stora dagen med D kommer för mig!
KUL!!!!!Kramar till er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0