Sköna söndag

Igår var vi på bion Mammut, men av 5 skulle jag nog ge en 2:a, den var inte som jag hade tänkt mig...men ändå se värd på något vis. Eller kanske var det så att det är bara skönt att göra något annat någon gång och vara med en vännina(händer inte ofta...tyvärr). *Vi fortsatte att fira på puben, märkligt är att de som står bakom disken inte kan ta fram
socker fria ölsorter.......Barbro köpte
Öl från Tjeckien, den var god och innehåller inget socker....

Här är Babsan min vän sedan 1977, vi bodde ihop på trädgrådsgatan i en fantastisk lägenhet, 4 rum och kök. Jag träffade Barbro genom att hon blev tillsammans med min barndomskamrat Peter Widmark(min första lekkamrat), de bodde sedan i samma hus som Sören och jag. Sedan böt vi Sören flyttade till Peter och Barbro flyttade ner till mig, brevbäraren hade lite funderingar.....ibland vaknade vi alla fyra i samma lägenhet.....men det var roliga år och jag fick en vän för livet..... Barbro arbetar som infektionsjukkörerska på USÖ, så får du någon infektion och måste ligga där, så får du en väldigt bra sjuksköterska det kan jag lova. Hon har nog arbetat där i snart 30 år......då blir man bra på det man gör. Den värsta patienten hon har haft där är jag! Det var för jag tror det är 6 år sedan då jag fick några stora knölar på bakhalsen, fick jätte dålig det hände ingenting med homeopatmedel......(det är inte alltid lätt att bota sig själv)jag ringde till Barbro hon jobbade natt då.....hon sa åk till akuten, hon pratade med sina läkare där och de sa även åk till akuten....med 41 gradersfeber smög jag upp och tog bilen och åkte till dåvarande RSÖ. Läkaren på akuten blev helt upplösningstillstånd......vi lägger in er genast....du är jätte sjuk.....nej jag vill bara ha lite antibiotika så mina knölar går ner sa jag...han ruskade på huvudet och sa att det var han som bestämnde.... kanske var det min räddning!
Vad hände, jo jag kom upp på infektionskliniken.....Barbro fick skriva in mig och kom med den största spruta jag någonsin har sett....hon skulle ge mig den i armen och jag skrek och hoppade med fötterna...en besvärlig patient....men vi skrattade oxå. Sedan blev det ronden och massor av folk kom in och en läkare trodde att jag hade harpest.......
Johan tyckte inte det var konstigt för som han sa så mkt sallad som  du äter så är det väl inte kontsigt att du får harens sjukdomar...(ha ha ha)
Hur som helst det var inte harpest och febern gick inte ner.......jag hade en akut blodförgiftning och hade faktiskt kunnat dött.......( en mygga hade bitit mig i nacken, och jag hade kliat hål för många gånger)jag blev kvar där i fem dagar.....inget hjälpte till slut fick jag Lachesis tillskickat mig till mitt rum av Homeopat Jan Svensson i Norrköping, han skickade direkt till USÖ och jag fick dem till rummet.......
när jag blev utskriven hittade jag inte min bil, hade totalt glömt bort var jag hade ställt den...inte bra att köra med så hög feber.......dyrt blev det med alla böterna.....
Nå ja kvällen förlöpte och vi blev hungriga så vi delade på en pizza, det lät så gott färska tomater, majs och fårost...det var två små skivor tomater och en 10 majskorn på pizzan, besparingar? Nå ja vi blev mätta i varje fall.....
Här syns de två stackars tomatskivorna......

Vi hamnade även en sväng till Stallyktan........

Amanda kom precis hem nu och säger att hon skall välja matte C till trean, hon har pluggat matte med Johan 40 minuter om dagen en längre tid, och det har verkligen givet reslultat....vad duktig du är Amanda!!!!!!

Mina tulpaner som jag fick av Blomberg, de är så vackra, det är verkligen en vår känsla......

Kan du känna lukten av färska tulpaner, känslan när de låter när man tar i dem är fantastiskt!

Ja, igår var en trevlig dag, jag känner mig utvilad, laddad och återhämtad! I dag är det Sköna söndag och skall bara göra det som faller mig in....inga måsten, inga borde.........bara leva i känslan här och nu, en helt ledig dag för att njuta.....
MYSIGT!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0