Stockholm tur och retur

Idag har jag arbetat i Stockholm på Hälsans Hus, där ligger även Hermans en veg-resturang som är helt fantastiskt ,
det är så got så gott, Amand  bad mig att köpa med mat hem, för hon har aldrig ätit så gott i som hos Hermans. Jag kan varmt rekommendera det, Hälsans Hus ligger på Fjällgatan med utsikt över vattnet där båtarna går till Finland mm . Jag hade hyrt terassen med en fantastisk utsikt......vattnet Djurgården.....
Jag hade 10 st deltagare och vi pratade om sammanställning av iris, tunga, ansikte och nagelanalys...tittar på flera håll så att allt stämmer....det är fantastiskt vilka pekpinnar som kroppen ger, det gäller bara att veta om dem. Jag åkte med Lindbersbuss och det kostar 100 kr att åka fram och tillbaka, helt fantastiskt.....
Vi hade en underbar dag idag, teraputerna i Stocholm var så positiva och frågvisa, min känsla var att de lärde sig mycket idag. Det är så roligt att lära ut det som jag har arbetat med så länge, enkla små tips om hur man kan få andra människor att må bättre ja helt enkelt att må bra!

Här är ett vårtecken från Stadträdgården igår, trädgårdsvantar och spaden sitter där, det är bara att passa på att jorda sig lite......närman går förbi... jag blir glad över att se tulpaner...det luktar friskt och VÅR!!!!!


En förskräcklig sak har hänt, jag sa upp bredbandet i vårat hus och det slutade att fungera idag.....och alla våra emailadresser försvann...jag ringde nu till Telia och de sa att det tog minst åtta dagar att få tillbaka dem.......så om du vill maila mig maila till [email protected] eller hem [email protected] som jag skaffade just nu för att telia skall ha 8 dagar innan jag får tillbaka mitt gamla...vilken katastrof........jag som skickat ut massor av inbjudan till kurser......
men det kanske är så att jag skall vara i mitt vilande och strunta i alla mail som kommer hit hem.......det finns säkert en mening med detta. Flickorna har snart sportlov och de kanske vill se sin mamma i ansiktet...inte bara en rygg framför datorn....

Jag blev väl mött när jag kom hem, flickorna hade köpt vårjackor och var så glada......Amanda var även glad för maten jag tagit med från Stockholm.....transporter....
Alva upplyste mig om att jag har räddat 3000 djur i och med att jag inte ätit kött på snart 30 år......vilken grej.......jag lever ändå .....och 3000 djur har fått leva, jag kände mig stolt!!!!!!! Alva har gjort ett arbete i skolan om att köttätandet är en miljöfråga, det går åt både mark och mkt vatten att odla fram djur, där man kan odla gröda direkt till föda. Om alla blev vegetarianer så skulle maten räcka till oss alla, dessutom skulle vattnet kanske räcka längre.....risken är att det tar slut. Att tillverka ett par blåjeans går det åt 6000 liter vatten......kära nån nu undviker vi jeansen........
Måste få med ett läckert leende från Maja......(hon ser precis ut som Sophia när hon var så här gammal, vilka minnen hon väcker).
Vad är det som gör det första leendet hos barn, de har inga ord att tänka med att det är roligt, munnen åker isär och skrattet kommer i från magen, hur vet de att de skall låta så och se så ut? Men en sak vet jag, det första leende från sin bäbis är världens livskick minns alla mina första gången de log...vilken glädje........det är så roligt att Bella har börjat skratta och le...det glädjer mig så mycket, jag ger aldrig upp.......Bella skall börja prata en dag.....kanske genom att Maja börjar ljuda och låta, så kanske Bellisen kan härma henne, det skall bli spännande.
Amanda busar med Bella i Söndagskväll.....

Om man lever nu, nu har ingen början och nu har inget slut. Lyckas du att leva i nuet så slutar du att åldras! Men du får inte tänke en enda tanke bakåt och inte en enda tanke framåt...klarar du det?

En sak till -DET BÄSTA I LIVET ÄR GRATIS!!!!!

Tacksamma människor lever längre och är fiskare och har ett beydligt roligare liv!
TACK! TACK för att du tittade in en stund till mig, kommentera gärna så jag vet att du varit här......
Kram! /Irre

Kommentarer
Postat av: Sophia

Kan vattnet ta slut?? Trodde det kom tillbaka hela tiden.. för vi dricker väl samma vatten som våra förfäder gjorde? puss älskar dig

2009-02-15 @ 22:03:09
Postat av: Irén Svensson-Nylén

Lite spill blir det väl......skämt och sidor de kommande krigen kommer att bli om vatten! Det känns väldigt obehagligt men det kommer att ta slut.....

2009-02-15 @ 23:10:02
URL: http://homeopatiren.blogg.se/
Postat av: Maud

Välkomna hem ! Vad mycket jag lär mig när jag läser din blogg.Skönt att du är hemma igen mormor tycker farmor.Jag hör av mig. Massor av ljus o kärlek till dig. KRAM

2009-03-16 @ 19:47:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0