Är man sin sjukdom eller blir man den? Är man sitt arbete?

Jag känner att jag måste hänga på Sohias blogg idag, där hon ställer sig frågan om Bella är autistisk? I vanlig folk mun så säger man ofta jag är svetsare, jag är bilmekaniker, jag är homeopat osv. Man kan väl inte vara sitt yrke? Då bli kontentan att man inte kan vara en sjukdom eller en diagnos. Isabella är Isabella det är ju själklart, sedan lider hon av vissa symptom som läkarna måste stätta ett namn på, annars får man ingen hjälp. Vi måste ha ett namn på något som vi senare kanske blir......det låter inte klokt eller hur? En del kommer till mig och säger att de har fått firbromyalgi, vad bra säger jag allt man fått kan man ge bort. Många blir arga på mig och tror att jag är lite "bakom", men de jag har förbättrat eller rättare sagt botat från den sjuksomen de ändrar själva sina tankar om mig och mitt sätt att tänka. I homeopatin finns inga sjukdomar, vi ställer heller inga diagnoser. Kroppen uppger vissa symptom som berättar om obalanser och att något är fel. Ofta är det inte symptomen som är problemet utan det ligger mycket djupare in i kroppen. Det är så skönt att tänka att inga sjukdomar finns..... bara det gör att livet känns lättare. Jonas Gardell brukar säga -Våga vägra vara offer!, precis så skall man nog tänka om man blir sjuk, absolut inte identifiera sig med sitt besvär,till slut blir man sin sjukdom och då är det svårare att komma ut ur den. Tyvärr finns det endel sjukdomsvinster att tillgå när man blir sjuk, speciellt om man blir sjuk länge. Till slut blir det en vana att vara sjuk, och det är en ful ovana. Jag vill inte på något sätt förnedra de som är drabbade av sin sjukdom, jag vill bara förmedla ett litet annat sätt att tänka, kanske inge lite hopp om att det är aldrig försent att ge sin kropp lite uppmuntran och lite annorlunda mat så den får lite nya idéer och lite nya krafter att arbeta med för att bli friskare. Homeopati kan göra susen, jag har sett det så många många många gånger, från helt totalt obotbara problem som mindre problem som vårtor, mulusker mm Min vindrutespolare slutade att fungera.......jag åkte till min bror. Han frågade vad som hade hänt? Jag berättade att jag fick slut på vatten och skulle köra tre personer till tåget, så jag hann ej stanna på någon mack, utan fick ta vanligt vatten trots att det var minusgrader ute. Jag tänkte jag fyller på vatten när de har gått av och gått på sitt tåg. Det hinner inte frysa för motorn är ju varm. Men ack vad jag gjorde fel, vattnet frös inte men motorn till sprutaren hade frusit tack vare att det inte fanns frostsäkertvatten i behållaren. Ja, vad lärde man sig av det? Det är precis som med homeopatin, man måste berätta vad som hände när man insjuknade, allt runt omkring är lika viktigt inte bara det problemet som finns och känns. Min bror gjorde lika dant som jag, han listade ut vad som var orsak till problemet. Vi opererade inte bort något, vi satte inte till några extra vätskor, vi ägnade inte mer tid till undersökningar utan han sa åk in i ett garage så bilen får tina upp. Jag gjorde dock inte som bildoktorn sa utan jag åkte hem och tänkte att det tar jag en annandag. Fick åka med en trasa och stanna och torka av när jag inget såg...sån är jag. Men vad hände idag, jo helt plötsligt började den fungera....det var 0 gradigt och den tinande upp helt av sig själv. Så är det även med kroppen, man kan faktiskt självläka om man ger kroppen bra mat och lite tålamod. Min dator är lite gammal och knäpp, idag går det inte att lägga in någon bild. Men vad vore en bild på en bil eller någon som är en homeopat att titta på? Så denna dag får vara bild fri.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0