Bil som inte startar, trevlig man på banken och Linsoppa..

Imorse startade inte min bil.......inget ljud alls, jag låste och gick . Kom till Nordea där de bjöd på kaffe idag....har aldrig hänt någongång.....nåja, det var två soffor, varav den ena satt en icke svensk i, jag satt mig i den andra. Vi hade ögonkontakt och smuttade på vårt kaffe. Då kom två kvinnor och visste inte hur de skulle göra, så jag satt mig bredvid mannen med de mörka ögonen. Det kändes som att de inte vågade...
Han frågade om jag pratade engelska, lite sa jag(engelska är inte min starka sida att prata), han började prata om att han kom från Irak, Bagdad å jag blev lyrisk och sa mina drömmar stad och berättade om sagorna tusen och en natt, storken och Kalifen (minns du dem Sophia, du älskade dem när du var liten)mm Han kände till dem! Han hade arbetat på tv i Irak men fick lämna landet 1991 för kriget. Jag berättade att jag väntade min Amanda då och att jag grät när kriget där nere startade, när jag såg de amerikanska soldaterna vinka av sina mammor.....då bad jag till gud att jag skulle få en flicka.......   jag vill inte vara mamma till någon soldat. Han häpnades av min berättelse, jag fick dessutom säga att jag inte stod på någonssida, och inte på den amerikanska i varje fall...... Hur som helst , vi pratade länge, det var kö på Nordea. Han tyckte att jag pratade väldigt bra engelska, han frågade två gågner om jag verkligen var svensk...... sedan frågade han mig om min ålder.........53 sa jag (fyller snart det.)
Då börjar han vifta och säga att jag var så smal för min ålder......VA? Jag är inte smal.....jo sa han och log, i Irak är kvinnorna i din ålder väldigt stora, de har inte små händer och smala ben.......
 - ok you have made my day!!!!!! Vi log och så var det min tur, att gå till kassan......, han var borta när jag vände mig om, och tur var väl det........jag skulle ju till jobbet......
Jag som kände mig så här........(menar inte att han är ful, bara lite skrynklig...)

Bilen fick ett nytt batterie......och jag måste ladda mina egna, flickorna är sjuka och önskar sig stark linssoppa...med mkt curry, vitlök och cayenepeppar i....... så nu skall vi bli friska..... vi käkar belladonna, silicea, influenzinum och det känns redan bättre nu.........

Gör Din dag rolig! /Irén

Några blommor i ett glas, kan göra susen...å längtar till våren........

Kommentarer
Postat av: sophia

Ja så klart jag kommer ihåg! Vilken trevlig karl! Då kanske du får ta en tripp till Irak då där du kan känna dig smal och ung! Fast du är en vacker och ståtlig kvinna här hemma också. Man lever längre om man har bred stjärt, och det kan det väl vara värt?? puss

2009-01-28 @ 08:37:42
URL: http://bullerirunnaby.blogg.se/
Postat av: Andréa

Hej! Kika gärna in i min blogg och ställ en fråga i frågestunden :)

2009-01-29 @ 10:45:05
URL: http://makeupartisten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0