En fantastisk dag, virusarna har flyttat ut!

Dagen känns helt rätt, helt underbar vad skönt att vara frisk..... jag måste påminna mig om hur alldeles alldeles underbart det är att vara frisk! Vi vann kriget min kropp och jag, det borde firas! Min rastlösa själ tog vara på dagen, började med alla pappershögar som låg här och skräpade....(det var inte några....DET VAR MASSOR). Jag tänkte på Gunnel Carlsson min arbetskamrat på  dåvarande Högskolan i Örebro, hon sa med skarp röst - Irén det är bara att ta papper för papper.......en sak i taget, red ut det så är det klart. Herre gud kära Gunnel vad jag fick lära mig av Dig! TACK, med din röst i mig , så var jag duktig och tog papper för papper och redde ut varje hög som legat här i månader.....framsidan till att få extra tid.......
Det medförde att jag kunde skicka ut 18 brev till folk som var skyldig mig pengar......det kändes skönt att äntligen ha det gjort! Det är inte så roligt att påminna folk, men jag måste leva på det jag gör.......

En del har satt i system att ringa och vill att jag skall skicka medel, men det gör jag inte, jag får inte det för mitt förbund, konsultation krävs........men å andra sidan vad tänker de med,  detta är mitt jobb min enda inkomstkälla......
Nu skall jag bli lite hårdare.....(kan i varjefall försöka)
Ja, viss jag, inatt höll jag på att göra SHR:s nya hemsida kan du kika in där och titta och säga vad du tycker den är inte riktigt klar www.svenskahomeopater.se jag och min kärlek har jobbat järnet med den. Jag har ett "kall" att få ut homeopatin till alla, så de får känna hur fantastisk den är. Säg gärna vad du tycker, för jag vill att den skall vara bra(sidan alltså) TACK! Det finns massor att läsa om Homeopati där, historia, principerna, Homeopati och världen mm.

Nå ja, jag är så glad att jag fått allt gjort idag, nya krafter, nytt batterie!
Bilen startade på första försöket idag, allt gick så lätt när jag kom till Helheten....... allt bara ramlade på sin plats, hittade alla adresser, hittade på första försöket, inget gick tungt, första brevet var att jag hade betalt mina böter 2 ggr!!!!!de hade satt tillbaka pengarna direkt.....nu du Amanda är det slut på mammas parkeringsböter.......jag har fått tillbaka dem!!!!!
Pengar är inget annat än energi.......den energi man ger den energi får man tillbaka. H hur går det med pokerspelandet?
Slutade du eller är den begränsad? Jag kan inte låta bli att tänka på ER som läser min blogg....
Det är helt fantastiskt att ni vill göra det! Kommentera gärna!!!
Blev så glad igår när jag läste min minsta dotter, ja hon är 15 år, Alva. Hon hade frågestund på sin blogg och en hade frågat vem hon skulle ta med sig till  en öde ö...hon svarade Mamma, trots att hon har både vänner och pojkvän...... men hon är en överlevare och hon tänkte nog på maten...(ha ha ha) . Ni måste kika in på hennes blogg, hon har lagt in fantastiska video på barn/tonåringar......

Mina flickor är det bästa jag har........de är helt fantatiska........många tror att de bara tänker på utseende och mode, men herre jesus vad jag får lära mig mkt av dem. Jag har läst att man får de barn man behöver, så fiffigt å så underbart!
Min mamma sa till mig att hon fått mig för sina synder skull.....då kan man verkligen undra vilken synd hon gjort......
Jag var ett väldigt självständigt barn, minns att jag sa vid 4 år ålder att hon inte ägde mig....minns oxå att hon blev arg då.
Vi ser inte barn som lika, mamma och jag, det är nog en generationssak, jag har förlåtit henne för länge sedan....

Jag ser barn som  lån utav solen........  utan solen kan vi inte leva......
Barnen är våra läromästare! Ingen känner Dig som dina barn. Kom att tänka på dig Tina....... kanske det kan locka till en bäbis?Och du Sophia du har fått en läromästare på högsta nivå, bara för att du är en sådan gamma själ.......Maja kommer inte långt efter, vi ser ju hur snabbt hon intar livet.....å vad jag längtar efter mina barnbarn...grädden i livet!
Idag har det varit en bra dag, jag har fått allt gjort som legat och skaft, det är aldrig bra att ha saker och ting ligga....inget bra för enerigerna- pengarna..... det skall bli roligt och se vad som händer på mitt konto till veckan........
Maja utan kläder......kan det vara mer underbart?

Flickorna får leka "Kalle skutters", när man hör dessa fyra skratta... det finns inget bättre lycka.......glädjen sprids i alla delar på och i kroppen, ja jag kan säga att själen LER!

Sophia min starka underbara, modiga, snygga tjej med en mest lilla näpna tös jag sett, som redan vet var skåpen skall stå, och kan och vill mer än man skall vid den åldern! Tack för att jag får dela livet med ER. Ni är fantastiska! Din blogg är verkligen rolig att följa!
Och du, min lilla frånvarande tös, som börjar komma tillbaka till oss, vem kan bli mer glad när du mår bra än jag? Det är klart att vi alla blir det, men jag är äldst!
Till Christian, du är fantastisk som  har tagit detta lilla troll till dig och vi alla känner att du älskar henne.....du är guld värd! TACK!!!!!!
Hittade en gammal mobiltelefonbild på Bella och Sophia tror att ho när tärna på  dagis.......tiden rinner...
Här är Alva som aldrig vill att jag skall lägga in bilder på henne på bloggen...här är vi på Buttericks i Stockholm(många år sedan). Jag vill ändå ha dig med på något vis fast du har förbjudet mig..... du är helt helt helt underbar! Du är bara 15 år men ibland känner jag mig mindre..... din hjärna borde man vara rädd för! Tack för att du ville ha mig som mor.....

Amanda du får vänta till en annan dag.....men givetvis så är jag väldigt glad åt att ha en lillIrén, hoppas du blir Homeopat........kram det gick inte att lägga in fler bilder , sorry!!!!!!PUSS
Jag försökte igen men error blir det hela tiden, du vet du blir inte sur.....du är ju lillIrén......Kramisar!

Kommentarer
Postat av: Hampus

Jag tycker att SHR sidan ser bra ut. Seriös och lättnavigerad. Bra.



Pokern har gått lite halvdant, jag har just nu en veckas paus och låter det vara. Det gick bra till att börja med, sen sämre och så tappade jag helt lusten. Men kommer nog spela lite igen när lusten kommer tillbaks.



En fråga: Du har många saker som du tror på. Som att livet börjar vid 30, man väljer sina föräldrar, man får de barn man behöver osv. Det är många saker som du verkar ta till dig och tro på till 100%. Då undrar jag hur väljer du vad du tror på och inte tror på? För det måste finnas många saker som du läst/hört som du inte tror på, eller tror du på allt? =)

2009-01-31 @ 03:30:29
URL: http://sjukdomtillvisdom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0