Hemma hos Per och Lisa samt besök ikväll

Var hemma hos Lisa och Per idag, har varit påväg dit i 3 år.........nu äntligen blev det av. De bodde i ett litet fint hus med tre katter. Lisa inspirerade mig med Raw Food och jag fick smaka på en god "chokladpudding"
här är receptet:
-5 färska dadlar ½ dl vatten + ev. 2 msk vatten 2 msk honung (kan uteslutas) ½ tsk vaniljpulver 1½ dl avokado (jag använder 1 avocado/recept) ½ dl kakao eller carob   Blanda dadlar, ½ dl vatten, honung och vanilj till en mjuk röra i matveredaren. Tillsätt avokado och kakaopulver eller carob. Kör till en krämig konsistens. Stanna då och då för att skrapa ned från sidorna. Tillsätt de 2 msk vatten om du vill ha det lösare. Håller ca 3 dagar i kul och 2 veckor i frys, förvara i en försluten burk.  
Här är Lisa, en spännande person från Canada....
Hon innehåller väldigt mycket.....

Här är Per, hennes man och ena katt tillsammans driver de företaget Back to Being........

Vi skall försöka anordna en "riktig" häslodag i Örebro. Vi vill inte vara med på MÅ Bättre mässan för det står inte för det vi står för.....så kostar det så mycket pengar....... vi vill göra en dag med massor av eftertankar med riktig mat, bra föreläsningar och kanske rundtur i staden och kika in hos utövare som håller på med alternativa saker här i staden.

Till kvällen blev vi många på vegan bakpotatisar, Sophia och Christian med Maja och Isabella kom hit, Amanda hade Ida här och Alva hade Anna här så vi blev ett gäng. Efterrätten blev avocadochokladpuddingen...smaskens vi åt havreglass till.
Här är familjen......Christian, Isabella, Sophia och Maja.
Sophia och Isabella busar, inget gör mig så lycklig som nu när jag ser att Isabella börjar komma ut ur sin bubbla och söker kontakt och skrattar......jag känner att hon kommer att börja prata vid 6 år ålder, det känns som hon är pågång nu.......det är underbart att se att hon börjar förmedla vad hon vill!!!!
Hela hennes väsen är helt fantastiskt, måhända är hon ett sk Indigobarn? Har hon kommit till jorden för att lära oss något? Jag följer med spänning denna fantastiska tjej......
Amanda och Ida de tittar på bloggar????

Anna busar med Isabella som fick se att det lös i fönstret....

Så här har vi det en vanlig lördagskväll...........

Vad gör Alva då?
Jo hon sitter vid sin dator..bloggar hon? Vi är en riktig blogg familj......

Nu hör jag massor av raketer och smällare...vad sysslar de med? Nyårsafton är över och hundar och bäbisar kanske inte gillar dess omiljövänliga smällare? Vad är det som är roligt med det?
Jag läste och så lite alternativ till smällare som de gör i Colombia titta vad vackert och tyst är det:

Globus heter de, några lysande papperspåsar som går mot himlen...ljudlöst......

God kväll!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0