Influensan på besök....Amanda med i Expressen

Vaknade imorse av att Amanda stod vid min säng och sa att hon hade 40, 2 i feber.......jag for upp och letade efter Belladonna, men till min förvåning så var den borta ur skåpet........vi har ett helt köksskåp med tre hyllor fulla av homeopatmedel. Fick ta i Fluein ett komplex medel för förkylningar. Jag gav även kollidialt silver och sprutade fötterna fulla med citronsaft. Baddade in dem i handdukar och la mig bredvid för att trösta.....
Vi somnade med en lätt citrondoft i hela rummet.... jag vakande igen och Amanda var borta...... mitt lilla hjärta hon har svårt för att vara sjuk, allt blir så tråkigt. Hon försökte titta på tv, så jag smög in i  min säng och somnade igen...... vaknar med Amanda bredvid mig, sovande med röda kinder........ herre gud, jag skulle vara i Linköping kl 12 idag...SHR har styrelsemöte.
Jag far upp och ringer ordförande och säger att jag inte kommer. Tittar på telefonen 8 sms, 14 missade samtal, var har jag varit?
Jag fick gå hem från jobbet igår för jag frös och hade så ont i magen lite nedför naveln, jag tog förgivet att jag hade ätit gamla nötter på öppna huset(inte för att vi hade haft dem länge, men läste en artikel i SVD att nötter kan innehålla gifter mm)..... så jag började först inta nux vomica för ont i magen, men inget hände sedan tog jag ars alb var 20:e minut i två timmar, inget hände...... är jag utarbetad?, har jag fått magsår? eller vad är det  frågan om, inget hjälper mot det magonda. Tog massor av magnesium phos, det brukar vara ett säkert kort för ont i magen..... jagsomnade på dem i varje fall.

Idag sa Amanda att hon hade haft ont i magen i tre dagar innan febern kom.......  hoppsan Kerstin tänkte jag, det är influensa virusar som har intagit min mage och försöker fortplanta sig i hela mig...... nej, nu skall det bli krig tänkte jag. Jag letade i medicinskåpet...jabba jabba  hittade influenzinum d 30 intog 5 st på engång, stapplade in till Amanda som då hade 40,1 igen i feber och var helt förstörd. Även hon fick influenzinum och mera citron på fötterna(antorposoferna gör det för att dra ner febern till fötterna). Efter 20 minute gjorde vi samma ritual. Min magvärk bara försvann.......
och Amandas feber gick ner till 37,5, vilket lyft det blev!  Vi forsatte att kanpra influenzinum under dagen. Jag ville absolut stoppa Olle i grinden för influensan. Pratade med Sophia som sa att deras grannar legat i 14 dagar med hög feber och ont i kroppen! Det har inte vi varken lust eller tid med.....
Alva och Anna kom hem, de klagade över huvudvärk och trötthet, in med influezinum även där. Sedan började de att göra filminspelning......
Jag wookade morötter, lök och champenjoner med massor av vitlök till Amanda. Sedan fick hon en fruktssallad gjort av banan, kiwi, mandarin, päron och äpple dessutom havreglass till. Hon käkade upp allt och sa att det blev bättre!

Jag kunde ringa till ordförande och få uppgifter om vad som hände på mötet, att vi skall ordna ett seminarie med våra älsta medlemmar om deras bästa tips som homeopater mm. Det skall bli väldigt spännande.

Vi fortsatt att äta influenzinum hela dagen, för hjälpte det så snabbt mot magvärken som jag haft i två dygn och Amandas feber gick ner så hastigt, så vågade vi inte sluta.
Jag fick gå ut och hadla mysmat, vi gjorde en låda på potatis, rödlök, fårost, svarta oliver och tomater med mjölk och vitlök över, Amanda fick en egen med sojagrädde och ingen fårost i eftersom hon är vegan.
Sallad på grönaärtskott, solrosfrön, saltgurka och isbergssallad det var smaskens. Hade 6 vitlökar i Amandas rätt, och till drack vi stark citronsaft. Allt för att döda influensan och vinna kriget med att få igång immunförsvaret.

Amanda mår mkt bättre nu, även om det svänger fortfarande mellan varmt och kallt, så hon fick ta 3 pulsatilla så får vi se vad som händer.
Jag hann att göra lite om funktionsmat idag till mitt kompendie för kurserna. Kan klippa in det imorgon i bloggen.

Jag köpte Expressen för att Amanda trodde att hon var med där idag, men det blev fel det var Expressen fredag som hennes pappa fick gå ut och köpa som hon var med i idag. Så här såg det ut:


Vad kul Amanda, grattis älskling, vilken framsida på dagen! När barnen var små så försökte jag lära dem makrobiotikernas lag, allt som har en framsida, har en baksida, och allt som har en baksida, har en framsida...
så när de slog sig så sa de  - Mamma vad skall jag få vara med om för roligt idag........
Och se Amanda, idag din värsta dag i influensan, så var du med hos mode experten Elin Kling, som hade hittat Amandas blogg och tyckte att denna bild och klänning var fantastisk...  Vad kul!
Den klänningen köpte Amanda när hon skulle på niornas bal, fast den var lång då. Och hon blev Balens drottning den kvällen...  så jag kan bara säga en sak Amanda......   den klänningen måste du vara rädd om!!!!
En dag kanske du får vira ner den igen.....

Det kändes skönt att vara hemma idag, även om jag hade dåligt samvete för SHR, men de är så bra människor i styrelsen så de klarade dagen utan mig. Amanda har bara en mamma och det är jag, hon har tackat mig flera gånger för att jag varit hemma idag, hon sa att ho n hade skjutit sig om jag inte hade varit hemma...så dålig har hon varit. Jag tänkte vilken tur att vi inte äger någon pistol. Lilla älskling jag servar dig gärna så mycket jag kan och så länge jag får.

Jag låg och läste högt för Amanda i sängen idag, hon har en roman som hon måste läsa ut, ett skolarbete. Jag gjorde det så gärna för att få den hemska tiden över...... jag borde ha läst min läxa, har en hel bok 400 sidor som jag måste läsa innan min utbildning börjar. Visst ja, det har jag missat att sagt.......    jag skall börja och plugga igen...... jag har kommit in på en sådan spännande utbildning, jag ser verkligen fram emot det! 5 feb börjar den!!!!!! Nu måste jag hjälpa Amanda igen 40,2 igen, hjälp nu har jag tagit ledigt för länge......

Kommentarer
Postat av: Sonja

Vad jag kan förstå är den här bloggen skriven i januari 2009. Men Influenzinum D-30 som du skriver att du lyckligtvis hitta i skåpet är ju samma som man nu säljer som "vaccin" mot svininfluensa, det ska också innehålla svininfluensa. om det stämmer, hur kunde du ha det i januari redan?

2009-11-13 @ 22:59:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0