Söndagens bestyr......

Söndagar, visst är det härligt att läsa tidningen käka frukost länge och njuta......Sedan kommer de alla måsten krypande som myror i kroppen, jag är en rstls själ....
Jag gjorde Helhetens nya folder vid datorn, lagade god middag till alla i familjen. Amanda och jag åkte till Mormor, där släpte jag av henne så hon kunde hjälpa henne att städa. Mormor har blivit stel och sliten på sista tiden. Men jag tror att det är sällskap hon behöver. Jag forsatte till moster Dora, mitt dåliga samvete! Jag tänker på henne så ofta, hon blir så glad när jag kommer. Hon har blivit lite bättre av mina alla medel jag gett henne, idag tittade hon på mig och log!!!!! Då är allt värt när Dora blir bättre, helt fantastiskt!!!!! Humöret har kommit tillbaka och jag ser det som ett gott tecken, förut hade hon tappat lusten, men nu kan hon bli arg igen. Jag sa det till henne och då skrattade hon! det var verkligen trevligt!
Själv har jag haft lite svårt med valet att vara trevlig, det är när alla måsten bara är där och jag känner att jag måste göra allt på samma gång, då sviktar mitt humör. Det finns vissa andra som bara ligger framför tv hela helgerna...eller sitter vid sina datorer och sappar...... ja då blir man lite "grining"
Nu kom jag på att jag inte varit nere i tvättstugan igen...tänk att jag hela tiden glömmer det!
Dagen har runnit fortare än någonsin, man kan undra vad tid är, någon sa att tid inte existerar att det är människans påhitt, Per Halldin sa att det kommer hela tiden Ny tid, gör det ? Är den nya tiden imorgon då? Javisst ja imorgon är en speciell dag, som jag inte vill skvallra om här men.....
ja jag måste gå upp tidigt och hjälpa till, men alla håll tummarna i morgon så där mellan 8-9:30 TACK TACK TACK!

Jag fick hem flickorna igår och det var skönt, de tackade mig mkt för att jag ställde upp. Det känns skönt att kunna vara MAMMA, med stor m speciellt när de är tacksamma, men det var kallt och jag såg Fridas bara tår....phuuuuuuu

Här är jag efter tidsaktivringen på Shamankursen.........jag har varit under vattnet, men jag ser att jag är lycklig.....måste försöka komma ihåg det som var meningen med övningen.
berättar mer en annan gång.....
Natti, nu håller vi tummarna!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0