Barnen i Runnaby, och Gudinnebild på Amanda. TIDEN

Var till Runnaby på förmiddagen idag, Bella tjoade så när jag kom, jag hittade henne på sin älskade studsmatta.
Vi har vissa ritualer när jag kommer, hon skall trycka ner mig liggandes och ta sin lilla hand under klänningen och nypa mig i naveln, det har blivit vår hälsningsfras. Jag vill gärna ta en lite puss, men Bella tycker det är mysigare med "nyp".

Dockvagnen var med på mattan.


Även Tommy kom upp på mattan och honom fick jag pussa på så mycket jag ville. En keligare katt får man leta efter.
TACK Tommy!!!


Christian lagade lunchen och Bellisen åt.....ville bli matad.


En som KAN själv är Maja hon skall äta med en gaffel på riktigt sätt, nu går hon under namnet chefen hemma, det är hon som bestämmer!!!! Roligt är att Bella och hon har börjat bråka om leksaker.......i vanliga fall tycker föräldrar att det är jobbigt, men i Runnaby blir vi glada för att Bella börjat intresserat sig för leksaker, och jag tror att det är tackvare Maja. De lär varandra.
Sedan åkte Alva och jag till Siba för hon skulle handla Sims 3 som hon har spelat i 5 timmar!!!!!
Amanda och jag var ute och övningskörde i två timmar och nu går det så bra och det är jätte kul.

Vi mötte en igelkott som Amanda fick sakta ner för så han kunde gå tillbaka. 
Igelkott betyder: Släpp in kärleken i ditt liv. Det är dags att öpppna ditt hjärta! Min gåva till dig är att ge och få kärlek!!!!!!
Amanda vad säger du? Det var du som körde!!!!!!!

Vi var till fotograf Louise med mina indiskalampor som jag hade lovat henne, men tyvärr låg hon sjuk...krya på dig.
Ny har vi fått så fina bilder som Louise har tagit på Amanda, jag har fått lov av båda två att lägga ut dem på bloggen.
Här kommer de:



Är den inte fantastisk? Fotograf  Louise Weistrom  http://www.louiseweistrom.se/  kan rekommenderas om du behöver ta bilder, jätte duktig ung tjej!!!! Hoppas att  Louise vinner med sin bild! Bilderna tillhör Louise så kopiera dem ej utan att prata med Louise!

Kan inte låta bli det blir en till:



Amanda Gudinnan!   Stolt mor......

Nästa gång blir det en annan fotograf och då skall det bli bröllopsbilder, det skall bli spännande.

Nu måste jag jobba lite med en kurs som jag skall ha i Gränna den 5 och 6 augusti i irisanalys, håller på att göra ett unikt kompendium.

nr 21 ur Profeten-Mästare, vad säger du om TIDEN?
Och mästaren svarade:
Ni vill mäta tiden, den omätliga och gränslösa. Och ni vill låta timmar och årstider bestämma er livsföring och er själs inriktning.
Av tiden vill ni göra en flod, på vars strand ni önskar sitta och se den rinna bort.

Men det  tidlösa inom Er är medvetet om livets tidlöshet och vet, att för den innevarande dagen är gårdagen blott ett minne och morgondagen en dröm.
Och att det som finns inom er av sång och begrundan ännu rör sig inom gränserna för det först ögonblick när stjärnor ströddes i rymden.
Vem av Er känner inte att hans kraft att älska är gränslös?

Är inte tiden, liksom kärleken, odelad och steglös?
Men om ni i era tankar måste mäta tiden i årstider, låt då varje årstid innefatta alla de övriga.
Och låt varje dag famna det förflutna med sitt minne och framtiden med sin längtan.

En helt annan tanke:
"Nu har ingen början och Nu har inget slut" kan man leva i nuet och inte tänka framåt eller bakåt så slutar vi att åldras!
Börja nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0