Ledig dag och Miljökurs

Äntligen kom min sovmorgon......vaknade vid 10 tiden och det var så varmt...trots att balkong dörren varit öppen hela natten. Dagens bestyr blev städning, tvättning, sortera mm. Tjejerna var hemma och vi spelade Kent och allt gick mkt lättare...tänk vad musik gör. Imogon får jag besök från Göteborg, det skall bli kul.

Ikväll var jag på Miljökurs hos Sophia.

I Soffan (till vänster)sitter Yvonne mamma till Josefin(Yvonne är min vän från skoltiden, Josefin är Sophias vän från Vintrosa), Linda som är Ulla-Karins(som är gift med min bror) svärdotter, Hanna som är dotter till Gunnel(som är min arbetskamrat från dåvarande Högskolan i Örebro) och så Sophia och jag......vad kul det var mammor och döttrar!!!!!(har ingen aning om var alla män var.....))))))

Vi fick lära oss att bara städa med vatten och dessa dukar, tog bort fett, smuts, bakterier mm ,bara att sticka in handen i en vante och göra cireklrörelse så suger dukarna upp smutsen och fettet!!!! Helt otroligt! Det skall vara lätt att städa!!!!


Här gör Hanna rent Sophias ugn. Mamma Gunnel kontrollerar så det går rätt till....


Linda luktar på städdukarna.......svärmor tittar på....


Lätt som en plätt att städa ugnen, vi fick tips om att man kan raspa med en vanlig socker bit och få bort det som har grott in i ugnen. Det gick faktiskt, man behöver inte  köpa massa dyra omiljövänliga medel för att göra rent.


Bara spruta vatten och så dessa dukar...så blir det skinande rent....Kattis verkar vara väldigt nöjd!


Speciella städdukar till toaletten och citronsyra, det gjorde skinande rent....


Katten Tommys gick ut på trappan, han ville inte lära sig att städa.....



Man kan visst ha dem på huvudet.......vissa kan göra mkt med dessa dukar.... skrubba fötterna, ryggen mm


Ja ja man kan göra mycket rent överallt med dessa dukar....
de göra av en biprodukt vid bensin tillverkning, man tar tillvara på det som skall slängas, duken kan du ha i flera år den tvättas med olivtvål och den dag den har gjort sitt får du pant på din gamla trasa...inte illa.....


Vi smaskade i oss lite sommargott....


Sedan åkte jag till Svenshyttan. Fick ett trådlöst modem på posten idag, vi skall se om vi får igång internet i stugan.



Här är rosenportalen som vi gjorde i helgen, den vänstra busken tycker att det är ok, men den högra vill inte slå ut, undrar om hon inte tycker att vi gjorde detta bra......???


"Lillan" som planterades samtidigt har inte vuxit lika snabbt, men den fick extra mkt vatten för att slangen läckte och det visade sig att den började genast blomma, vikten av vatten är inte att fördöma....


Poolen börjas fyllas med bäckvatten, den är så stor att den tar hela vår källa och mkt mer om vi skulle ta vattnet därifrån. Men det är så fiffigt att det går kulvertar från bäcken till oss och vi har en liten pump vid bäcken. Men vattnet blir brunt och det tar över en vecka att rena det och att det blir blått. Johan har kämpat en vecka där ute med att laga med betong och målat mm för att få igång bassängen, för det är ingen pool det är en bassäng......


Här har Johan tagit bort plattorna för att tvätta dem och sedan lägger någon fiberduk under för att inte ogräset skall växa upp. Poolen är 14 meter lång så det tar sin lilla tid och det är så mkt jobb med att få den färdig och fin. Men den är nedsprängd i berget mitt ute i skogen.....det är det som är så sööönt.....


Vårt älskade paradis som vi förmodligen kommer att sälja till hösten. Allt är så stort där ute och mkt jobb.....

Kom hem till lägenheten nu och det var sju vackra flickor här som skulle gå ut på dans...tyvärr tog jag inga bilder på dem.......

I morgon blir en bra dag, med nya möjligheter!



Kommentarer
Postat av: Hanna

Vilka fina bilder det blev! Men som du skriver, var är karlarna?? Fin blogg du har, hoppas det är ok att jag länkar från min blogg till det här inlägget om miljökursen. Ha det gott i sommar. Det ser jättefint ut vid ert hus på landet :)

2009-07-02 @ 18:10:05
URL: http://karusellflickanskrypin.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0