Ledig helg flög förbi....men många människor kom flygandes!

Tänk att tiden går så fort och att helgerna bara rinner iväg.....de skulle bhöva vara dubbelt så långa!!! Alva ville fira sin 16 årsdag med tej kompisarna i fredags och så blev det. Jag packad ebilen och åkte ut till landet.

Så vackra flickor!!!! Tårt alas med jordgubbar blev det. Och fest på kvällen, grabbarna kom väl då????? 


Frida och Amanda följde med ut för att ta det lugnt.. Vi grillade god mat och mös ute på kvällen. Här står de nu i min rosenportal som blommar så vackert just nu!!!


Här är Frida en genom god och snäll människa, som tänker så mkt på allt och har verkligen kluriga tankar....
hon målar som en stor konstnär helt otroliga bilder skall se om jag kan kopiera något från hennes sida.

det här är en tjej "Candy"som Frida har målat, helt fantastiskt!
Frida skall göra bilder till min kommande bok och det skall bli så roligt och fantatiskt att få arbeta med Frida.....
TACK Frida för att du trivs att vara med oss!!!!

Här är en anna bild som Frida har målat, är de inte fantastiska?

Måste bara visa även denna. Allt hon gör gillar jag, även det hon säger.......


Den här tjejen säger oxå massa bra saker hela tiden, min läromästare! Vi får våra barn för att lära oss, det finns inga som känner oss så bra som våra barn. Barn är ett lån av solen! Man måste odla vänskap med sina barn för vipps så är de vuxna människor...... Amanda sa ikväll att hon blivit hjärntvättat på homeopatmedel...det var rätt så kul!!!!!


Flickorna mös på altanen hela kvällen, här tittar de i vår gäst/collage bok. Själv städade jag kontoret och slängde massor av papper...å så skönt det var! Jag hittade mkt som jag letat efter bla "Djurens språk" av Solöga som varit bort länge. En liten bok som innehåller 800 djur och vad de säger till oss när vi möter dem. Vi hade två grodor i poolen när vi kom dit vi slog upp groda=  Livets höjdpunkt är nu! Min gåva till dig är att känna glädje och meningsfullhet!

Vi hade pratat om glädje och att dela glädje mm så slog vi upp och så kom svaret det var spännande.
Dessutom hittade jag mina glasögon som jag köpte hos optikern för 4-5 år sedan och de har varit borta sedan jag använde dem en enda gång, backade in i en stolpe och så tog jag inte på mig dem igen.....Men nu funkade de jätte bra!

Jag har länge gått och funderat över mitt mobilabonnemang, när går det ut osv då hittade jag det bland alla papper och det gick ut i fredags precis samma dag som jag hittade det...helt fantastiskt. Vad bra det är att städa.......


På lördagen kom familjen "Buller i Runnaby" ut och åt lunch. Jag hade hittat två små stolar som passade perfekt till far och dotter......Maja fick med dem hem, för hon gick och bar på dem, hon måste gilla dem....våra stolar är ju så stora för små människor...

På morgon var Johan och jag ute och gick i nattsärken, vi letade tecken på tomten efter barnen var små....det fanns lite små saker som påminnde om flickorna, i deras koja hittade jag stolarna. Det var en underbar morgon och fåglarna sjöng. Tyvärr är jag inte så bra på fågelsång, kan ej säga vilka de är. Men Korpen pratade med mig jag svarade och han lyssnade och fortsatte att prata med mig. Sprang in och tittade i boken:
Korp att höra eller att se betyder: Var i din fulla andliga kraft och gränser upphör att existera. Min gåva till dig är att få framgång.......TACK TACK säger jag då! Kan det var min bok som jag funderar så mkt på????

Imorse söndag så regnade det men vi drog oss inte, vi gick ute i morgonrockarna och tittade på vårt tak som håller på att bli grönt, vi gjorde 53 st koppar ringar som spikarna på nocken skall få på sig. Johan hävdar att den gröna mossan kommer att försvinna då. Å sa ja det måste vara homeopati lika botar lika??? För håret blir grönt av mossa, och ni höll på och gjorde ringarna så blev vi gröna i händerna. Om koppartråd tar bort grön mossa från taket....då är det väl lika botar lika eller hur??? Spännande!!!!!!!


Det allra allra roligast var nog att när Christian och Bella skulle bada och han sa ett, två och på tre doppade han sig och Bella, då skrek Bella tre.....vad kul!
Dessutom har hon börjat komma när man ropar på henne, det är så kul att Bella gör så stora framsteg nu!!!! Undrar om det är Maja som påverkar henne eller att Bella får chans att lära sig genom Maja .......det är så glädjande så ingen kan förstå.... Bella gillade att bada!


Stolen var med ner till poolen...


Vi grillade quorn och kyckling, massor av sommarsallader och färskpotatisk smaskens!!! Mat smakar väldigt bra ute i naturen.....


Isabella gled upp i mit knä, då passade jag på att pussa på henne, inte hennes grej men hon lät mig göra.....men hon ser inte ut att njuta direkt.....men jag kan inte låta bli att pussa på henne får hon är så söt och underbar!


En nudist vid poolen.....


Bella går ner så försiktigt, visserligen var det kallt men hon är försiktig när hon inte känner botten. Hon sprang runt poolen, gick balansgång på kanten...det är väldigt djupt i våra pool nästan 3 meter djupt på halva så gissa om jag blev orolig. Men Bella har full kontroll på sin kropp och omgivning, det känns skönt......hon förstår så mkt mer än vad vi kan ana...det är bara den lilla detaljen att hon inte pratar men hon börjar förmedla sig mer och mer nu, jag hoppas av hela mitt hjärta att hon en dag kommer att prata.......
Vattnet är ff gult vi väntar på att det skall bli blått.......


Man blir hungrig av att bada...


Det fanns även andra som ville fika vid poolkanten.....


Vissa bara plåtade...ville inte fika alls..... Amanda skall vara modell på tisdag till Bröllopsguiden, det skall bli så spännande (förutom att hon nu inte äter)...... lilla stumpan bröllopskänningar är vida......


Frida nöjde sig med att njuta på soffan vid poolen...

På kvällen hämtade jag mamma så hon fick äta hos oss och vara lite borta, hon är väldigt ensam min mor. Men jag försöker bjuda henne till oss så fort jag kan, men det är inte alltid hon tackar ja. Men ikväll åkte jag och kidnappade henne det är bäst för då har hon inget val. Tvyärr tog jag inga kort, för min mor hatar att vara med på bild.

Jag körde in tjerena till stan, då möttes vi av tre sparvar som flög mot bilen, genast ville vi se vad det kunde betyda:

Se till att du får det du behöver. Mingåva till dig är att känna dig betydelsefull!!!
Vilken grej det måste gälla oss alla tre, för det var tre sparvar som kom till bilen. Amanda övningskörde och det går som en dans nu.....

Idag söndag fortsatte jag min storstädning i huset, vi hade precis ättit då kom Gustav, Alva och Amanda ut, det var bara att börja om att laga mat......många blir hungriga bara när de ser mig???????
Tyvärr det blev inga bilder tagna....

Jag åkte en liten stund till moster Dora, där fick jag två liter jordgubbar att ta med hem till familjen. Mums!!!

Nu är vi tillbaka i Örebro hela familjen, imorgon skall jag ha pappersdag och försöka komma ikvapp med min bokföring och alla papper här hemma. På em arbetar jag på Helheten p ga att jag får gäster från Malmö.....inte dåligt eller hur?

Vi åt soltorkadetomatsoppa när vi kom hem, det var faktiskt jätte gott och Amanda åt.....(men det var inte en gnutta fett i den)

Hoppas du möter något djur imorgon!!!!
Kom på att jag träffat två hundar i helgen, Johannes hund Alfons och Gustav hund Osborn...

Hund betyder:
Vänner finns överallat. Min gåva till dig är att ha goda relationer med omvärlden och att finna nya vänner!!!!

ps
  till du som kommenterade inlägget igår och skrev att du hade så ont i livmodern:
Magnesium phos vävnadssalt gör susen vid värk och spasmer. MSM är bra vid olösta problem med livmodern och även silvervatten. Hoppas du hittar det, det finns 364 lösningar på varje problem så det måste finnas det för dig oxå!
Annars är du välkommen att boka tid hos mig!!!!!!

Kommentarer
Postat av: maud

Tänk vad lustigt jag tittade också i min bok (djurens språk)i går,för när jag kom ut o skulle åka till stan så stog en liten kalv på vägen.Den lilla kossan var på rymmen men hennes syster stog på andra sidan o ropade på henne så till slut fick vi in henne genom grinden.Ingen ska säga att kor är dumma,hon visste precis vart hon skulle gå in när syrran kallade.KO BETYDER- Värdesätt familjen.Min gåva till dig är att vara/bli förälder eller att ha en god relation med dina föräldrar /din familj.Och bla allergi mot mjölkprodukter som stämmer bra på mig för så är det.Det står mycket mer som verkligen stämmer in,du kan ju kika själv om du vill.KRAM

2009-07-20 @ 08:21:44
Postat av: Frida

vad gulligt av dig att lägga ut bilder på det jag målar och skriva så fina saker om mig! fast jag måste påpeka att den längst ner har jag inte målat :D men det är jätte fin!

2009-08-05 @ 21:15:17
URL: http://ohhoney.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0