Måndag inför Hultsfred, 6 juli-2009

Idag har det varit förberedelsens dag innan flickorna skall åka till Hultsfred. Vi har handlat små förpackningar av allt för de inte skall få så mycket att bära. Jag har naturligtvis gjort det homeopatiska akutapoteket i små små förpackningar och skrivit på vad de skall ha det till. Jag lagade penatstuvning med mkt vitlök i till middag ikväll, majrovor, sötpotatis mm det gäller att ladda dem med bra mat så de hålle rnu i 6 dagar på festivalen. Gustav (Alvas kille) var här och provsmakade den vegmaten, jag tror det blev ett G)
Det känns lite oroligt men jag litar på mina flickor de är så bra, men det finns andra som jag inte litar på....
Jag blir nästan avundsjuk på deras tissel och tassel, resfebern har slagit in tror jag och förväntningarna är stora....kanske mest för Alva som är där för första gången. Jag skickar blått ljus med dem så går det säkert bara bra....

Jag har försökt bokfört hela dagen, men det går trögt på mina pappersdagar.det är inte alls min grej, men jag måste och det skulle vara så skönt att få det gjort. Skall köra imorgon oxå så kanske jag kan få några dagar ledigt sedan.

Blått ljus till flickorna i Hultsfred.......
Nivet väl att blått ljus skyddar, tänk ett blått ljus innan ni åker bil eller resor med något. Alla djur känner det blåa skeenet och inga faror kommer i vägen. Enkelt och solklart!

Sophia och Maja var här och åt till lunchen. Jag lagade creaps av majsmjöl, ekovetemjöl, och massor av orogano i så det blev pizza smak och gjorde champinjonstuvning till det blev smaskens, lilla Maja åt med förtjusning.

Maja koncentrerar sig så när hon skall äta, och hon vill absolut äta själv.

Nu ropar flickorna igen, jag måse hjälpa dem att packa....


Skapa Din sommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0