Preventivmedel och Lavendel i balkonglådan

Nu vill jag åter igen skriva om preventivmedel. Jag träffar så många så många som blivit sjuka pga sitt preventivmedel. Är det värt det? Jag fattar inte att på ungdomsmottagningarna sitter de och bara vräker ut p-piller i alla de sorter till unga flickor som kanske inte ens har en fast relation. Ännu värre är när jag får svårt sjuka tonåringar till mottagningen och jobbar hårt för att de skall få tillbaka sin hälsa, som härom dagen.

Tredje besöket hos mig en 16 årig tjej som varit jätte sjuk och svarat jätte bra på homeopatisk behandling. Kommer tillbaka och har legat på sjukhuset och fått morfin för att alla smärtor i kroppen kommit tillbaka......men det gick fortare över denna gång...
 
Vid samtalet kom det fram att hon börjat med p-piller en extra gynläkare hade tittat på henne eftersom hon varit så sjuk. Då ger han ett kombipiller med flera hormoner i samma som mamman mått bra på???????? Visst är vi lika inom släkten men så lika är vi väl inte och mamman hade inte haft samma problem som flickan....

Hormonerna flyter i vårt blod och de är budbärare till alla organ och som gör att vi kan existera...... flickans endokrinakörtelsystem var redan överretat och så vräker man  på lite fler hormoner och flickan blir sjuk igen. Vad skall man säga?

Ett annat besök sökte för ett miom i livmodern stor som en kockusnöt, sedan säger hon att hon har kopparspiral och att den skall sitta tills klimateriet är över......
I nästa andemening säger hon att de har mkt koppar i sitt vatten... nu vill läkarna opera bort hela livmodern. Det skall bli spännande och se om vi kan ordna så att miomet försvinner genom homeopatmedel.

Nu finns p-dator och man sliper manupulera med sina hormoner och ta risker. Att äta p-piller är som att sätta in en biologisk bomb i kvinnors kroppar. Fattar inte ens att det är godkänt av vetenskapen???????

Från en artikel jag hittade här på nätet. Fler och fler har börjat köpa p-datorerna googla på det och det kommer upp flera alternativ. Tänk vad skönt att slippa sätta in bomber i kroppen!!!!!!  Hormonerna påverkar oss så att vi kanske inte längre blir oss själva och gör fel val i livet....och i värsta fall blir helt deppiga och sjuka.

Säkert sex - tack vare datorn

Känner sig pigg
Känner sig pigg Lena Gorseth med maken Christian har använt sig av p-datorn i tre år. Foto: Krister Halvars

Metoden som gör att du slipper hormonerna


Knäpp på datorn - i stället för att äta p-piller

P-datorerna är garanterat fria från hormoner.

- Det är så skönt att inte manipulera kroppen, säger användaren Lena Gorseth, 29.

Hon hade flera anledningar att börja med p-dator.

- Min mamma fick en blodpropp i benet. Då slutade jag med p-piller. Sedan sa min barnmorska åt mig att sätta in en p-stav. Men jag blev nedstämd av den.

En kompis rekommenderade p-datorn Persona. Genom urinprov mäter den vilka dagar som är "säkra" att ha sex på.


Så säkert är just ditt preventivmedel
Säkerheten mäts i PI, Pearl index.

Ett PI på 6 betyder att 6 av hundra kvinnor som använder metoden under ett år sannolikt blir gravida.

Komb. p-piller 0,5-1,5

P-stav 0,1-1,0

Kopparspiral 0,7-1,0

Hormonspiral 0,2-0,6

Kondom 3-14

Pessar 6-20

Säkra perioder 2-20

P-datorn Persona 6

P-datorn Ladycomp 0,7

P-dator finns att köpa genom internet men stickor till de finns på apoteket.

Idag har jag varit med Amanda hos en fotograf, en härlig tjej som hade ett projekt pågång med bild som liknade en Gustav Klimts tavlor:


Så vi var där i nästan 4 timmar idag och över tusen bilder tog på Amanda. Kanske det kommer en bild längre fram så ni får se hur bilderna blev.


Här gör fotografen i ordning Amanda. Hon heter Louise Weiström, en jätte duktig fotograf som finns häri stan om du behöver en fotograf. http://www.louiseweistrom.se/ om du vill se andra saker som hon fotat.
Det skall bli spännande att se de bilder som blev idag.


Lollos katt trivdes i Amandas väska, jag hade hoppats att hon skulle följa med hem......


Jag har köpt lavendel och satt i våra balkonglådor det doftar så härligt!


Givetvis finns det en alv och en älva i vår låda.......



Kvällen avslutades med tekväll i köket flickorna och killarna.....
Gustav och jag valde att dricka Bed time tee.....det är verkligen gott och man sover
så gott på det. Köper det på stadsträdgårdens ekobutik.
Vi pratade Hultsfred och den nya Harry Potter filmen som hade premiär igår och flickorna
var naturligtvis där.

I morgon blir en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

tycker gynekologer är totalt värdelösa. har sånna smärtor i magen, där livmodern sitter och fick då veta att det var livmodersinfektion, fick tabletter mot det men det försvann inte. sen några veckor senare så var jag fri från smärtorna någon vecka. sen kom det tillbaks och då gick jag till knuffen, dom kunde inte göra något och skickade mig till vårdcentralen, och hon hittade ingenting. nu är trött på att folk ska titta och hålla på mellan benen på mig då jag tycker det är väldigt obehagligt. så nu går jag och har ont istället. Kul!

2009-07-19 @ 01:20:53
Postat av: Malin Engström

Hej Iren!



Jag köpte en persona (p-dator) efter att vi pratat om det. Funkar hur bra som helst. Superskönt att slippa hormoner.

2009-07-19 @ 13:34:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0