Storstädning i Svenshyttan och besök!

I fem dagar har jag storstädat och röjt i vårt hus, har legat efter med allt, åren går så fort och ju större hus man har mer samlingar blir det. Ni har vi eldat och varit till olika sopstationer med allt vi velat bli av med. Mycket kläder till Uffe lådorna och inte prat om skor i alla dess storlekar.... 10 fötter är som burit många olika skor...
Vi har bott i Svenshyttan i 14 år, det längsta stället jag har bott på efter mitt barndomshem. Jag har itne flyttat så många gånger som jag vet andra gjort.

Först bodde jag på trädgårdsgatan 21 i Örebro exakt i 10 år men i tre olika lägenheter. Vi började med att bo fyra st i en etta...det var tider där och jag minns att hyran var 250 kr i månaden men den var 79 m2 stor med kakelugn och gasspis. 

Sedan bodde vi tre i en tvåa, och sedan bodde jag med många olika i en fyra på 130 m2, till det blev Kent och jag och vi köpte Svenstorp när Sophia skulle födas. Tyvärr blev det endast 3 år som jag bodde där pga att Kent "bytte planhalva "då.
Jag köpte då mitt lilla drömhus som jag hade haft sedan barnaåren i Solberga......ett gult litet hus med en vacker glasveranda och en fantastisk tomt med massor av frukträd och odlingsmark. Där flyttade först Johan in, sedan Amanda och sist Alva. Huset blev för litet och vi började leta hus och tillslut hittade jag mitt andra drömhus som jag hade varit och tittat på men inte haft råd att köpa 1985. Det tog 11 år att tänka mig dit men en dag så flyttade jag och min familj in där....vilken lycka.....

Det är inte klokt vad 14 år går fort....


Påväg mot Svensytttan...otroligt vacker väg och området är så vackert där ute....
rapsfälten bokstavligen strålar... påväg mot Kilsbergen.




Vår eldningstunna som brunnit i fem dagar nu, det känns skönt att elda bort endel av historian....
det blir säkert en början till något nytt.......grejer har trådar till oss och tillslut blir det bara för mkt!!!!!

Vem vill sitta fast? Livet går aldrig baklänges endast framåt.....
Minnen gör att man inte kan leva i nuet.


Vår pion blommade på natten, den riktigt lös i sin storhetstid.... alldeles tyst och stilla mitt i natten satt jag där och tänkte.... det doftade sommar och träden svajade sådär trolkst mitt ute i skogen.....

Trevliga Birgitta var och hälsade på oss ett dygn och lagade Farfar Fillips stol, tyvärr tog jag inga kort på det. Men tack för trevligt besök och mysig middag. Vi äter alltid gott när vi träffas!!!!!


T o m kirskålen blommade vackert, ett annars så trist ogärs som växer in i allt...



Vi fick även besök av Isabella ett dygn.....här klättrar hon på sin älskade spis...


Hon smet dit när vi skulle ta på oss pyjamasen......det går lätt att klättra näck...



Spisen är stor och hög men det gör det hela bara lite mer spännande tycker Bellisen.
Det gick så bra att ha hand om henne och det var så mysigt att sova med Bella.
Hon var glad hela tiden!


Det tog lite tid för att visa morfar vad som skulle tas fram till frukost.  De var i kylskået 5 ggr innan det blev rätt. Och när sylten togs fram så viskade Bella JA JA JA.........(kan hon prata när hon vill riktigt mycket?????)sedan blev det två tallrickar gröt !!!!

TACK Bella för att du uppdateras och på nuet och i stunden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0