Amanda 18 år 13 juni -09

Så kom den stora dagen då Amanda fyllde 18 år...helt otroligt vad livet går fort. Amanda är född den 13:e folk säger ofta att det är ett olyckstal, men innan kristendomen kom till Sverige så var det ett lyckotal, som med allting annat så har de vänt det till ett olyckstal speciellt om det är en fredag. Men på något vis har jag alltid känt att 13 är ett lyckotal för mig, och i och med att jag fick Amanda den 13:e så sjävklart blev det en av mina bästa dagar i mitt liv. (Naturligtvis är den 22 augusti som är en elitsiffra då Sophia är född, och den 11 juli som oxå är en elitsiffra då Alva är född, de är mina andra lyckodagar.)
Vi hade pajfest för det tycker Amanda så mycket om....

Här plockar Anna, Birgitta och Maud till sig från det stora pajbordet.
Pajerna innehöll: degen var densamma solrosolja med ekovetemjöl, nakenhavre och helt korn.
paj ett quornfärs, tomatsås, pizzakrydda och riven ost. Paj två stuvadspenat, fetaost och oliver, paj tre champinjoner, lök och shoyo + riven ost, paj fyra mosarella, färskatomater, rödlök, och soltorkade tomater. Alla var lika goda.
Grönsallad till.


Grattis min Amanda............ Flickorna åt och åt.....


Amanda fick naturligtvis skor av Alva i present...vilka skor  med 13 cm klackar....phuuuu det skulle jag inte klara av att gå med.(nu kom talet 13 upp igen...) Klart att Amanda skulle ha de vackra skorna.....


Johan, Albin, Johan, Maud och Sophia käkar paj.


Det ser ut att vara gott... Maud käkar och Sophia öppnar ciderflaskan...


Blomberg tog om tre gånger och då är det väl bra betyg.....


Alvas uppsatser ville alla läsa här den om Köttproduktionen som blev MVG i betyg.....


Maud läste den om Hitler....som oxå blev betyg MVG, den flickan kan skriva hon och även räkna för mattebetyget var även det MVG. Grattis ALVA! Dessutom fick hon stipendium för matten och sin personliga mognad och ett föredöme för alla andra på skolan stod det....gissa om man blev stolt.....


Lilla Maja vaknade hon hade somnat påväg hit.... Här med farmor Maud.


Någon sötare, näpnare flicka får man leta efter, här i sin nya sommarklänning....på stapplande steg frågor hon om allt
-va e dä????Pekar hela tiden och frågar många saker att lära sig....


Kanske lite för uringad?????


Nu har Sophia fått sin lilla "snackpåse"..."Maja med näbben", min pappa kallade alltid Sophia för "Pia med näbben" för hon pratade hela tiden när hon var liten, Maja är så lik Sophia när hon var bäbis, hon var oxå väldigt liten till växten....


Men Sophia sitter du inte fel? skojade bara du pratar säkert med Maja här..... eller vem ligger på golvet?



Men det var ju Blomberg som hade krupit ner och plåtat, han går under "brosan" i familjen.....
kul att ni tog er tid att komma........


Här sitter Anna(Johans tjej mamma till Albin) och tittar på Amandas presenter:
Jag hade köpt smycken på www.stilmagasinet.se till Amanda, hon har Kreativ insiktssmycken helt underbara.
En halskedja som man hänger på runda ringar som man får välja budskap på, jag valde dessa till Amanda:
Älskad och trygg - skapad för stora ting.....
Vägledd - lever i ljuset av kärlek,
Njuter av livet - omgiven av kärlek

Vilka härliga ord! De är Amanda värd att ha på sig.....


Trevliga Birgitta var lika glad och god som alltid...tack för att du ville besöka oss på Amandas stora dag.....


Tack Maud och Maja för ni kom och förgyllde vår dag....
Vilken tur att Maja här världens bästa farmor!!!!!! Bättre kan det inte bli!!!!
Farmor lät Maja sova över så Christian och Sophia fick gå ut och parta....de var här hos Amanda när 17 andra ungdomar var här på kvällen......men det syndes inte ett tecken när vi kom hem.... ni är tjejer med stort T. TACK!


Systrarna hjälper varandra med håret, kvällen nalkas och spännande skall det bli, Amanda kan få komma in på krogen och det måste ju provas.....


Dagen idag söndag var som vanligt , min lilla tripp till moster Dora. Hon har fått larm nu och en bock, en rolator är påväg så vi kan gå ut och gå. De var så trevliga på Lekebergskommun när jag ringde och berättade om min moster.
Min moster är inte som andra.......men jag älskar henne precis som hon är......

I kväll blev det middag igen med bror Johnnya, Ulla-Karin och deras son Kim som kom och grattade Amanda...
vi tittade på kort från förr på vår stora tv, mkt har hänt på de sista åren och barnen har verkligen växt.....

En mysig kväll och mkt firande har det blivit denna helg...... hoppas att Amanda är nöjd.

Imorgon blir en ny spännande dag!!!! Är på Helheten hela dagen och kvällen.......
kram

Kommentarer
Postat av: maud

Tack för alla goda pajer! Jag var så mätt när jag kom hem så jag knappt kunde röra mig.Och tack för dom fina orden till farmor. Jag vill också ge dig en stor eloge för att du är en fantastisk människa, som bjuder på hela dig, alltid.Du verkar vara i flödet hela tiden. Tack Irén o alla andra

2009-06-16 @ 10:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0