Lördag med tvätt, städning och Bellisen

Vaknade att Paul Pott sjöng på tv:en, hans underbara klara röst får mig att rysa och tårarna bara trillar. Såg en intervju med honom och han verkar verkligen vara sympatisk. Han sa att han inte vågat säga upp sig för han litade inte på att sälja skivor....tänk er telefonen ringer och någon säger hej det är Paul Pott vill ni köpa come hemsbredband?.......det går ju bara inte man vill ju köpa hans skivor.........
En fågel hade gjort en stor fläck på vårat fönster, det medförde att jag fick extra jobb med att börja dagen med att tvätta fönster och då medförde det att byta gardiner och städa hela köket...nu har jag homeopatiska läkeväxter på gardinerna i köket, min familj slipper inte undan.....

Sophia ringde och berättade att Bella inte hade någon bra dag.... utbrott på utbrott och något var fel. Jag åkte dit för jag vill så gärna hjälpa till och så längtar jag alltid efter Isabella..... fattar inte att vissa har valt att leva utan henne, Bella behöver oss alla och nu har hon börjat ge så mycket kärlek tillbaka. Jag tänker i varjefall adrig missa den chansen. 

När jag kom blev Bella så glad så glad, hon hoppade av lycka och ögonen lös.... hon drar ner mig på golvet och lägger sig på mig och tjoar och har sig....  hon tar min hand och vill att vi skall gå runt i huset, drar ner mig i gästsängen tar sina händer under min klänning och tjooar jätte mkt för att mormor inte har någon bh på sig idag(skyndade mig så att jag åkte bort i städkläderna) sedan vill hon krypa in i mig och tar båda fötterna ner i klänningen och vill känna mig så nära som möjligt och en sak till hon ler till mig med hela sitt ansikte. Hon brukar alltid fokusera på min mun när jag sjunger. Idag hade jag bestämt mig för att träna på ögonkontakten. Jag använde mig av m-meditationen, man säger mmmmmmmmmmed munnen och ser den andra så långt in i pupillen som går, Bella hängde på direkt hon tittade i mina ögon lång lång stund och sa mmmmmmmmmmmmmmmmmm jag vek inte undan med blicken före henne och det blev nästan en kamp vem som skulle ta bort blicken först. Det var så underbart att vara så nära henne så nära ...VILKEN ÄRA!!!!
Bella vill nu,  hon vill ha kontakt hon vill lära sig hon har en längtan att kunna prata det känns som det......vi tar en dag i taget mer kan vi inte göra.......
Jag pratade med en kvinna som gjorde 12 stegsprogrammet i sorg. Hon har misst två pojkar och 12 stegsprogrammet lär henne att ta en dag i taget......

Vi fick för oss att åka ut en tripp så att både Sophia och Bella kom ut lite. Vi hamnade hos Steve och Lina, vilket underbart hus de bor i och vilka små underbara barn vi fick möta. Det var så trevligt att träffa familjen och Melker var så lysande i sitt varande och Ida var lite mer tillbaka hållande, manligt och kvinnliga gener...


Melker med sin vattenpistol, jag jagade honom med en sjal och slängde över honom det tyckte han var jätte kul.

Bella hittade en dockvagn, lika dan som hon har hemma och där stod hon och höll på med den en lång stund.
Skåpet i bakgrunden var helt fantastiskt som de hade handlat på auktion för 100 kr det måste vara värt mycket mycket mera vilket kap, vackrare skåp får man leta efter.


Här är Isabella, Sophia, Steve och lilla Ida ( hon påminde så mkt om min Amanda när hon var liten så det gjorde ont i hela mig, vart är min lilla flicka nu? Hon fyller arton år på lördag....hur fort går inte livet???)


Vi hade en sådan trevlig stund hemma hos familjen, alla trivdes t o m Bella, hon satte sig så fint och drack ur sitt glas och var helt lugn.....helt otroligt t o m Sophia blev så glad och uppåt att komma från hemma planen.....


Mamma Lina skrattade och är vacker som en dag och så himla mysig och trevlig och goooooooo!!!!


Bella ser undrande ut varför jag alltid måste ta kort ...och just nu när  hon höll på med sitt projekt..
Melker försökte allt han kunde för att få kontakt med Bella, men hon ignorerar barn helt och fullt ut. Melker kom på att han kunde ta barnvagnen för henne, då gick Bella snällt efter och väntade på att han skulle släppa den..... hon är van från dagis med små barn så hon vet att de inte har något tålamod alls...... men det har hon om hon vill ha något tillräckligt mycket hon listar ut hur det skall gå tillväga. Många gånger leder hon mig bort från något rum för att hon har kommit på att hon skall göra något som jag inte tillåter, och då går hon först bort med mig för att jag inte skall se det. Så nog tänker Bellisen...fast vi förstår inte hur och vad hon tänker, eftersom hon inte har något språk...

Vi åkte hem och var så nöjda för allt hade gått så bra och Bella var precis som vilket barn som helst när vi var borta.....vad skönt vi var så glada.....  när man är med Bella får man glädje av det lilla varandet i livet, de små sakerna som alla andra  föräldrar tycker är själklara med sina barn, men Bella är förutsägbar man vet aldrig hur det kommer att gå eller vad hon hittar på....men hos Steve och Lina trivdes hon verkligen så om ni läser detta:  Var beredda vi kommer igen lita på det!!!!
TACK för att ni tog emot oss och att Bella fick vara Bella och vi fick vara vi!!!!! Kram på er !


Steve och lilla söta underbara Ida......

Ikväll har vi haft en underbar familjemiddag...bara vi fyra och det var länge sedan men så skönt. Flickorna har syster kväll ikväll då de bara umgås och myser med varandra. Syskon är de man har längst relation med i hela livet....var rädd om dina syskon.......

TACK för en underbar dag....

Bellisen var lycklig ikväll hon hade skrattat och mått så bra, om Bella är lycklig då är jag lycklig!!!!! läs Sophias blogg!
kramar

Kommentarer
Postat av: Honey

Det är så tragiskt! Hoppas verkligen du lyckas hjälpa honom! Det tvivlar jag inte på att du gör :)

2009-06-07 @ 00:11:55
URL: http://ohhoney.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0