Söndag men Dora 7 juni

Imorse ramlade moster Dora igen....stackars moster. Min mor blir så förtvivlad..
Jag åket dit och försökte trösta och hjälpa så mkt jag kan. Två ensamma människor som försökt gjort det bästa av livet.
Sophia gav mig en input att Elsy kanske lider av någon slags autism eftersom hon inte kan eller vill hantera andra människor och Dora har ett funktonshinder från födseln och börjar nu bli dement och är nästan helt blind.
Det är så tragist och jag vet inte bara hur detta skall sluta. Jag ringde en biståndshandläggare i måndags och nu skall de få larm och kanske andra hjälpmedel.

Här sitter Dora i sitt kök hela dagarna och Prince Tusse ligger bredvid......
Jag försökte föreslå flytt och göra livet lite lättare men Dora säger att det här är ett bra ställe och här vill jag dö, helst så fort som möjligt, vad säger man då???
Kan man flytta gamla blinda mot sin vilja? Jag förstår att hon vill väl vara hemma där hon alltid har varit och känner till var allt står...att flytta skulle nog bli en katastrof, men med toaletten på övervåningen och så litet och trångt så ingen rolator får plats... vad har man att välja på?


Prince Tusse  hittar på alla möjliga lekar här sitter han i sophinken....han vill inte höra det Dora säger....de är ju ett team.


Här blommar Hortensian överväldigat..hela deras trädgård är helt igen vuxen och det blommar överallt.


Humleblomster blommar i sin fulla prakt, mina favoritblommor, jag kallade de för mormors nattmössa när jag var liten.


Rhododendron blommar med olika färger så vackert....


Gullregnets månad.......det regnade när jag tog bilden...


Syrenerna hängde och blommade som aldrig förr....



Jag fick ut Dora till trappan, alltid något hon har inte varit utanför huset på över ett år nu...så tragiskt.....
men hon log och sa att det luktade gott........hon har funnits i hela mitt liv. NÄr jag var liten så bodde hon hos oss.....hon är en del av min historia. Jag är den enda människan som åker dit...det är så tragiskt.....så ensamt!


När jag kom hem från Dora blev det rabarberpaj från deras trädgård.
Den skall flickorna få smaska på när de skall göra ordning Alva för niornas bal i morgon.

Var även en sväng till min mor och till Svenshyttan. Mitt vanliga åtagande på söndagarna.....

Sommaren står i full blom NU!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0