Studentuppvaktningar och skolavslutning

Idag var det den stora studentdagen i Örebro. Vi hade 5 st att uppvakta, vaknade av att tjejerna börjar skynda dig mamma, spänningen över dagen var stor....Alva hade tagit ledigt för att hennes kille tog studenten idag, hans föräldrar hämtade henne vid halv elva. Jag skulle till jobbet och arbeta mellan 9-12 och Amanda hade själv sin skolavslutning. Vi skulle sedan fara som skottspolar runt först till Wadköpingsgymnasium där Linnéa Palm skulle gå ut straxt efter tolv, när Amanda och jag skulle parkera vid slussbron och gick ut då hörde vi de sa Linnéa Palm...vi tjoade där på andra sidan av svartån...sprang in i vimlet och tappade bort varandra.... kära nån vad folk det var.... en del irriterade, andra glada och många som gick och grät...

Vi hittade vagnen där Linnéa skulle åka med.... vi drogs dit båda två, vilken tur..


där träffade vi Mikael Rydberg(Sophias vän) och han hade sin syster Hanna på samma vagn....


Där träffade vi Eva(från Existensmaximum) och PO de hade sin dotter på samma vagn...
världen är liten ibland.....glada stolta föräldrar......

Linnéas föräldrar Elisabeth och Tommy och vän Viktoria och syster Veronika var naturligtvis där....

Amanda och jag fick kasta oss in i bilen och mot Karolinska skolan, precis när vi kommer dit så ropar de Carolina Asp(flickornas kusin) i nästa ögonblick var Amanda borta igen......hon hade alla roser som skulle delas ut....


Jag bestämnde mig för att stå där jag står och då helt plötsligt stod både Vevan(Amandas kompis) och Carolina bredvid mig, jag behövde inte gå någonstans för de båda befann sig bredvid mig.
Här ser vi Veronika(Vevan) och hennes mamma.......Gratttis Veronika!!!!!


Trevliga Birgitta hade hittat Carolina...Grattis Carolina till Examen!!!Vilka bra betyg du fick!!!!!!!Helt fantastiskt!


Carolina böt till bekvämare skor, det gjorde du rätt i...klokt!

det var så mycket glada människor på stan och så mycket sång.....vilken stämning!


Asparna kusinerna......Vi var hemma hos Lotta(Johans syster) och åt studentmiddag.....


Sedan blev det "hem" till Solberga, jag har bott granne med Linnéa i 11 år....minns när hon föddes....vilka träd som blommade då.....hon fick stora stora vinglas av oss i present, naturligtvis gröna för Linnéa gillar grönt...(precis som jag)


Här hemma var det glada tjejer som är påväg ut och fira skolavslutningen, Frida, My och Amanda....de skulle hem till Nina och ha "fruktstund".... Amanda tog med en hel annanas....


Alva ville fira med rosa Champagne, men ett kort kan vi alltid ta med dig och flaskan sa jag....
Här sitter jag nu och alla är utflugna.. själv är jag så trött att jag måste nog försöka ta mig till sängen.....
En hektisk dag men väldigt trevlig och rolig och alla vackra människor som jag fått sett idag.

TACK för idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0