Akutvård, och andra funderingar. Semester 2

I morse ringde en patient hit hem, och sa kan du ta emot mig nu? Hon berättade att hon ringt sjukvården för hon hade så ont i magen och ville få hjälp, de gav henne en tid den 27 april.......den 83 åriga damen så ok då ringer jag till Helheten och God Jul på er....sedan lade hon på. Naturligtvis hämtade jag henne med min bil och vi åkte till Helheten, hon ville ha irisanalys för att se vad felet var. Magkatarr var felet det syndes tydligt i hennes ögon. Hon blev lugn och fick handla lite medikament och stränga order om att inte fika tre gånger om dagen + att stressa till allt hon gör, även att handla garn.....
Hon blev lugn och sa att den vanliga sjukvården kan slå igen, de har inte irisanalys....... hon är rätt tuff och hon var så glad att jag fick dricks och så gick hon ut i köket och diskade........  vad vore jag utan mina fina gulliga söta besökare?
TACK!
TACK även till Hampus fina blogg http://sjukdomtillvisdom.blogspot.com/ han har fått kontakt med en annan bloggläsare här hos mig och så har han intervjuat en hel familj som gått hos mig.....vilken reklam för mig!!!!!!! Gå gärna in och läs på Hampus blogg!

Här kommer några andra bilder från vår underbara semester:

Saknar strandvägen redan.....längst bort ser vi öknen...... en fantastisk utsikt.....


Surfarna hade små segel.......det såg verkligenläckert ut... här blåste det som tusan........
Kanske man skall skaffa sig ett segel när man är ute och surfar på kaosvågorna, det måste gå fortare då....



Johan och jag gick en väldigt lång strandpromenad, ca 2 timmar på stranden den tog aldrig slut.......
Det var fantastiskt att höra ljudet från havet hela tiden, det är stort och mäktigt och en frihetskänsla väcks inom mig.
Maspalomas öken vandrade vi för bi.......och gick även in en bit men det var läskigt....


Här syns poolen som tillhörde vårat hotell, det är kväll här på bilden, Amanda och Alva är där nere och fotar......

Vi var på Garbo´s (show med servitörerna) vi firade Johans 50 års dag och han fick gå upp på scenen och dansa och bli firad......det var fler som fyllde år och fick komma upp och bli gratulerade!
Tre rättersmiddag och underhållning hela kvällen......mysigt var det, en kväll att minnas....

Fina dräkter och bra musik hela kvällen, tyvärr blev inte kortet det finaste. De var 11 servitörer som uppträdde och alla kom från Sverige..... de var jätte duktiga......


Mera strand mera sol........en gång köpte flickorna några stora bullar som de gick och sålde på stranden och ropade om hela tiden.........det gick flera försäljare och erbjöd både det ena och det andra även massage.......
Amanda blev biten av något djur på stranden, som tur var hade jag apis med mig och hon fick 2 piller och så smörjde jag på nardusört(den bibelska oljan som Jesus botade allt med) då gick svullnaden och klådan bort på en gång.....fantastiskt.......


Här har jag börjat bli lite röd om hals och armar......vi brände sönder oss en dag den sissta vi trodde att vi skulle klara av solen då, vi blev kokata kräftor alla fyra....det var inte lätt att sova...många olika homoopatmedel testades och i mitt fall funkade sulfur på en gång......somnade direkt och all sveda försvann....


Vissa dagar blåste det jätte mycket, vågorna var starka och kul att hoppa i......jag flöt som en kork....men drog med i vågornas starka famn........

Så här fin var rondellen......fina palmer och blommor...här är vi påväg hem från stranden.......


Här är flickornas rum......huden börjar nu bli brun och blandat med rött......


Först ville flickorna bara bada i poolen för att slippa sanden, men snart upptäckte de det mäktiga med havet...det var kul hoppas de kommer att älska havet lika mycket som jag.....

Sista kvällen åt vi på Hard Rock Café.....mysigt och mkt bra musik...vi är en familj som tycker om att lyssna på musik.


Tyvärr suddig bild men jag ville så gärna ha med gitarren.... Bruna bönor var det i varje fall......


Palmer kan det vara bättre, nu dricker jag mitt morgonkaffe i en svart mugg med palmer på, för att förlänga semestern!

Fina duvor spatserade så vackert på stranden, en pickade på Johans tå, vad kan det betyda?


Så var det dax att börja packa.....här är vårat kök/vardagsrum det var plattor överallt både ute och inne. Jag var så förvånad att det var så rent och snyggt överallt......vi fick städat och bäddat varje dag i vår lägenhet.......det var skönt......


Bruna och glada går tjejerna in i planet....faktum var att vi alla fyra längtade hem........
Vi åkte i 840 km och det var 53 minus grader utanför vingarna...tur att man slapp att sitta där ute....
Vi lämnade ett land med 26 graders värme och kom hem där det var -1, var det verkligen samma planet vi hade varit på?
Det kändes helt overkligt att behöva ta på sig vinterkläderna igen....
Men tack för att jag fick smaka på sommar och sol, det var fantastiskt just nu i mars (som jag tycker är den tråkigaste månaden). Men idag har det faktiskt luktat vår ute och solen har varit framme och jag har lyckats gått ner 0,5 kg på semestern.....inte dåligt va? Vi gick mycket och jag åt sallad till maten......men en och annan öl slank ner i värmen.....


Visst ja...måste ta med bilen som hängde i taket på Hard Rock Café........


Här är mitt homeopatiska akutapotek......jag hade 20 st medel med mig som kan så gott som täcka alla besvär och åkommor.
Vi åt probiotika varje dag så vi slapp att bli magsjuka. Ingen mådde illa eller blev dålig i magen någon gång......
Arnica tog vi i förebyggande vid flygresan och pulsatilla under flygresan för öronen. Ingen var rädd annars hade vi kunnat tagit gelsenium rädsla för stundande händelsers medel. Jag provade natrium muhr för brännskador och solsveda men det funkade lite på Alva men min försvann med Sulfur.
Nuv vomica tog jag en kväll när vi hade tagit för många drinkar........den raderar det mesta som är fel i kroppen.

På måndag startar akutapoteket kl 18:30 på Helheten, en kurs som man inte bara kan missa......60 medel kommer jag att gå igenom på tre tillfällen...... du är varmt välkommen! Det är en kurs som är mycket lärorik, hjälp för de flesta besvären och även spädbarnskolik!!!!!! Alla som har barn borde gå kursen, jag har nästan endast använt homeopatmedel på alla mina tre tjejer och det har alltid funkat.....


"-När en dörr stängs öppnas alltid en annan. Försök idag att hitta en ny dörr som du kan och vill öppna!"
Från Mia Törnbloms bok - En härlig bok!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0