Bonus dag innan solen! Katt som börjat sova....Bortom alla ord!

Idag fick jag en bonus dag, TACK! Veckan har sprungit iväg ivanlig ordning. Igår var det många som ringde och jag fick åka ut med mediciner i 3 timmar....för jag skall åka till solen i natt och många blir oroliga när jag skall vara borta......Men det är bara en vecka........
Fick ett roligt sms här HURRA!!!!!Jag sover och det gör min katt oxå!!!!! Det var jätte kul, en patient som varit sjuk länge och jag har försökt hjälpt, så kom det fram att katten väcker henne 5-7 ggr per natt......hur skall man då kunna läka?
Jag fick behandla katten med Apis(förstod att den hade problem med njurarna och därför var han orolig) efter en vecka sov båda två!!!!Underbart!!! Nu kommer båda att bli friska!

Fick avboka ett samordningsmöte för Isabella idag, det går magsjuka i Runnaby......och jag vågar inte åka dit ifall få magsjuka på planet...inte roligt. Det går emot mina principer att inte åka till dem, men nu sa Sophia nej för min skull...
Jag vill så gärna träffa dem och hjälpa till om jag kan. Sophia har tagit ars alb och ännu har inte hon blivit sjuk. Men värst är om Isabella blir sjuk i magsjukan....det vill och vågar jag inte tänka på......vi kastar bort tanken då händer det inget!

Hur skall det gå utan att träffa den här godingen på en hel vecka det blir nästan två...jag var där i lördags.
Då hade vi underbara timmar i sängen Bella och jag. Jag masserade henne med alla massager jag kan....
Till slut kom jag på Do in en slags klappmassage man går igenom alla kroppens merdianer, och sist klappar man och  knackar på huvudet. Det gillade Bellisen, hon tog mina händer och dunkade på huvudet.
Efter 3 timmar med olika massager så försökte jag att få henne att härma mig och först lät jag hennes hand känna på min mun. Sedan höll jag hårt i hennes armar, och när jag ljudade ruskade jag i henne, för jag tänkte att hon är så fysisk och att hon måste känna talet i kroppen...
Till slut tryckte jag i ryggen när jag sa BÄBÄBÄ och tro det eller ej fem ggr på raken så härmande hon mig med BÄBÄBÄ......det går inte att beskriva den lycka jag känner när Bella pratar.......
Så tid och känsla är viktigt för Bellas prat. Sophia berättade om en ny lek de tre gör, rullar en boll och säger tack tack tack och igår hade Bella sagt tack, tack, tack! Lilla Maja sa det i telefonen idag...jag hörde henne.......Bella kommer att börja prata frågan är bara när? Jag vet det! Maja kommer att skynda på Bellas prat.

Här är trollungen som alltid funderar så mycket.....eller inte, vi vet inte.....

Du kanske tycker att jag är tjatig och visar för mycket bilder på Bella.....jag vill dela med mig om ett liv utan ord....ett liv utan kommunikation, är ett spännande liv. Prat är så själklart för alla, och vi kan förmedla vad vi känner(fast alla gör inte det fast de har ord att ta till) säga vad vi tycker och skrika när vi är arga, skälla på andra och om andra mm. Men Bella hon bara ÄR, är hela tiden med sitt underbara, behagliga sätt och med en respekt för andra som är svår att sätta ord på.

Det kommer att gå bra för Bella, vem vet hon kanske är ett INDIGO barn, indigo barn kommer hit till jorden för att lära och förbättra och att sprida kärlekens budskap...........vi tror att de inte förstår,så är det vi som inte förstår.......våra ramar sitter i en förljugen historia som bara handlar om makt och pengar.......
Bella använder inte pengar alls........det finns inte i hennes värld.....(än så länge)

Det skall bli skönt att komma bort nu en vecka......det känns som att vintern har varit lång och snön aldrig ger sig.
Flickorna är så glada, Alva har aldrig flugit och det är 24 år sedan jag var på Charter resa. Konstig nog så kom Ann Sidén hit igårkväll, och det var henne som jag åkte till Maderia med midsommarveckan 1985, 2 månader efter Kents död.
Jag minns att jag köpte allt i gult, handukar, klänningar, bikini mm för att gult är MÅBRAs färg.......
Ann hade inga egna barn då, hon tyckte att jag bara stirrade på 2 åriga flickor istället för på män. Sophia var två år och var mitt allt, vad skulle jag med man till då?
Minns när Sophia frågade mig vad heter Ann Sidén i efternamn? Det var roligt......TACK Ann du har funnit vid min sida i många år och är verkligen en fin vän. Hon sa när hon gick igårkväll...   -KOM HEM! Vilken fin komplimang!
Ann har verkligen ordet gåva.......TACK för att du pratar till mig!

TA Hand om varandra nu alla ni som läser, prata med varandra, ta i varandra och var glad för orden!
Ha det alldeles alldeles underbart! Jag kommer åter till nästa söndag....då blir det drag i bloggen igen.....
Kramar och pussar/ Irrepirre

Kommentarer
Postat av: Sophia

Ha ha vad heter Annsidén i efternamn?? Trodde ju det var ett enda långt förnamn! Jag var en funderare redan då! Kommer sakna er när ni är borta! puss och kram

2009-03-06 @ 17:58:42
URL: http://bullerirunnaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0