Det är inte tur, det är skicklighet, Geometrin nyckeln till det Gudomliga!

Alla säger att Amanda har sådan tur...hon vann Hultfreds biljetter, hon vann look like Christina A i Danmark, och nu fick jobbet på Sunny Beach..... själv säger hon att det är skicklighet....hon lägger ner mkt energi på att vinna. Hon skriver små lappar här och där att hon vinner, hon sänder ut till hela Universum att hon redan vunnit...hon går verkligen in för det och så säger folk att hon har tur...när hon jobbar så.......det är ju bara ren skicklighet. Amanda vet vad hon vill och verkställer sina drömmar med jobb..... läste i Energivågen igårkväll om Geometrin är nyckeln till det Gudkomliga......allt är ljus och består av elektromagnetiska mönster. Amanda aktiverar de elektromagnetiska mönstren!
Geometri betyder jordens mått och handlar om former, figurer och rumsliga samband.
Allt vi upplever är ett uttryck för kärlek, det vita ljuset, Gud och nåd. Enligt den heliga geometrins lagar är alltin heligt. Allt är ljus och består av elektromaggnetiska mönster.
När man förstår det då förstår man allt säger Phil Gruber. Han berätter även om hinduiska guden Indra, som hängde ett nät över sin himmelska värld. I varje nod i nätet fanns en juvel som reflekterade alla andra juveler i nätet. Det är en metafor för  hur allting är sammankopplat och hänger ihop. Phil drar en parallell mellan detta nät och vårt kollektiva medvetande. Någon i nätet tänker en tanke, som sedan kristalliseras ut till alla andra i nätet. Tanken tar form ochblir verklighet. - Du kan inte ta tillbaka en tanke, men du kan alltid tänka en ny tanke- och det ändrar mönstret på kristallerna i nätet. Vilka ord du använder i dina tankar bestämmer vad som ska komma in i ditt liv. Alla tankar påverka oss. Varje negativ tanke påverkar händelser på jorden negativt. Vill du ha fred, börja med att skapa fred med dig själv. Alla tankar kristalliseras i vårt dna och vi är en levande projektion av alla tankar vi någonsin har haft. Vi kan ändra vårt dna med våra tankar! Spännande!!!!!
Allt är uppbyggt av vibrationer av ljus och ljud, i elektromagnetiska impulser. alla namn har olika vibrationer, och betyder därmed olika saker. det elektriska står för manliga impulser och det magnetiska står för kvinnliga. Båda behövs för att skapa balans.
 
Det som händer nu på jorden har inte hänt på väldigt länge, över 200 000 ör, enligt Phil. Han säger att vi befinner oss i ett skifte, där hela vår jord genomgår en medvetenhetshöjande process. Den startade år 2000 och kommer att pågå til mellan 2012 och 2017, men där är 2012 någon port till det nya. Det kommer att komma nya sanningar.....De så kallade indigobarnen, som för övrigt inte bara är barn, har en stor betydelse i allt detta. De är här för att hjälpa världen och männsikorna att ta sig igenom denna brytpunkt och nå de högre dimensionerna, som vi alla egentligen redan är en del av.

Spännande att få leva denna tid, eller hur?

Allt man sänder ut får man tillbaka...
Jag brukar säga att allt som man tänker och säger ökar 64 ggr.......säger man något dumt om någon så får man 64 pilar i ryggen av andra. Säger du 64 goda saker så ökar dem med glädje till dig. Var rädd om dina tankar det är viktigt vad vi tänker...och tänk aldrig samma tanke två gånger...försök det är jätte svårt.

Dagen rusade väg i full fart på Helheten. Tyvärr han jag inte ringa upp alla som ville...
men Amanda och jag hann i varjefall åka till Ikea och köpa svarta rullgardinger till barnen i Runnaby...så att de kan sova...det var viktigast i kväll(hade lovat gjort det i lördags men hann ej) Jag vill hålla det jag lovar, men det kanske kommer några dagar senare..... Vi mötte även dagens hjälte...en kille som bara kom fram och fixade så min kamera funkade det stod spärrat kort och jag fattade ingenting.....men det gjorde Zevs son...jag frågade om han var sänd från gudarna men han bara log...här kommer han:

Tack för hjälpen du man sänd från gudarna....(gudinnorna...)



Vi fick som vanligt några härliga bilder från de gudomliga barnen:

Spännande kontakt mellan mig och Isabella...hon försöker härma mig när jag sjunger....
(är skenet en ängel? eller är det bara ett konstigt ljus från fönstret?)
autism innebär att det kan vara svårt att härma.......vi jobbar med det varje gång jag är där. Idag körde jag med Imse vimse så där en 40-50 ggr det gäller att ha tålamod, men Isabella blir mer och mer intresserad och nu tycker jag att hon försöker......hon blir så glad när jag kommer att hon ställer sig och hoppar.....hjärtat mitt!!!!! Jag härmar då henne och får stå och hoppa i hallen......(det behöver nog jag....)


Amanda fick busa med Maja, hon härmar allt......en liten snackpåse...här skrattar hon med moster Amanda...


Roligt var det....         när du skrattar LER din själ!!!!


Här busas det och skrattas....Isabella har börjat med en ny grej, hon vill krypa in i mig, hon tar sina fötter och stoppar dem innan för klänningen, försöker komma in överallt och så skrattar hon. Mest drar hon mig till sängen och där vill hon ligga väldgt nära och att jag skall sjunga, hon tittar på min mun hela tiden....


I morgon bär det iväg till Falköping, jag skall ta emot några som behöver hjälp...det skall bli spännande och roligt att få komma till Falköping, där har jag aldrig varit........

"Om vi inser att vi alla har en del i det som händer oss, kan vi sluta att känna oss som offer......"
från en härlig bok, Mia Törnblom

Kommentarer
Postat av: Mathilda B

oj. världen är liten haha! den där killen gick i min förra klass o vi är jättebra vänner! vad kul!

2009-05-09 @ 00:19:51
URL: http://thejuicydetails.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0