Maja 1 år firade hela dagen och kvällen.....

Maja 1år, kalas ute i Runnaby...vackert väder och vi satt ute hel eftermiddagen.

Maja fick en "känna" bok, hon snappade upp direkt vad hon skulle göra.


Flickorna och jag hade gjort tre tårtor, en vanlig, en sockerfri och en vegantråta. de blev goda alla tre.....

Maja ville läsa hela boken... gammel mormor Sonja till vänster om Christian.


Anna och Albin var där.....

Amanda fick äran att hålla i Albin, han är så söt....det är roligt med en kille bland alla mina flickor...

Pappa Johan och Albin i kära möten...många pussar blev det!


Tänk ett helt år har gått sedan Maja kom till jorden, jag fick äran att vara med på förlossningen, en väldigt fin och
lätt förlossning.....allt är lätt med Maja......






Sophia och Maja fikar.






Farmor Maud tog med sig guldklimpen hem till sig för att Sophia och Christian skulle få komma ut
och roa sig. Maud är en riktig pärla.......



Här står männen i mitt liv, Johan och bror Johnny, alla ville fira Maja
den lilla näpna tjejen som alla faller för.... 



Vi fortsatte att fira, vi hamnade på Olearys med Babbsan och Pär....


Johan och Pär


Rätt som det var så var det någon som vinkade och då fick jag se att Tony och Linda var där.
Tony är min brors mellan pojke........det var kul att träffa dem ute i vimlet i Örebro..
Tony var så glad och de verkar vara så lyckliga och de väntar sitt första barn...å vad kul det skall bli.
De bor i mitt föräldrahem i Vintrosa. Kanske blir det en ny liten Sven eller Doris (mina föräldrar) som flyttar in
i Marielund igen.....Grattis till Er båda!!!!


På tjejtoaletten hittade jag många vackra män.......


Vackra stora tavlor på kända artister.......

Jag fick ett sms från Sophia att de var på Strömpis och hon ville att vi skulle komma dit. Barbro frågade en tjej på toaletten vilken åldersgräns det var på Strömpis ikväll, hon sa att det var 25 år.........vi fick ett infall och gick dit.
Det var en lång lång kör, man fick snällt stå i sin fålla och vänta på sin tur...legkontroll.....jag funderade på om jag skulle ta fram mitt leg men Barbro sa att vakter inte har någon humor...då lät jag bli... men vakterna var så trevliga och hälsade oss varmt välkomna......det var väldgit länge sedan jag var där...
vi gick direkt upp på dansgolvet och vilka mötte vi där.....


Mikael Rydberg var där(ännu en 50-åring fast i väldigt fin form), Mikael är Barbro och Pärs vän och dessutom har han vårdat Isabella mycket på sjukhuset eftersom han är barnssjuksköterska. Han känner Sophia och oss för vi har ju varit stammissar där när Bella var mellan 1-3 år, som tur är, så är den tiden förbi. Kul var det att nu var alla glada och kunde dansa ihop.......det var verkligen sammanträffandets kväll....

Kul var att se Sophia så glad och fylld av liv......många kom fram och gratulerade mig över att jag hade en sådan härlig tjej och flera killar sa att de var så avundsjuka på Christian......jag hade ingen aning om att hon var så poppulär...vad trevligt...Sophia är värd all uppskattning som en människa kan få!!!!! Många kom fram till Sophia och sa att de läser hennes blogg varje dag.......det var verkligen roligt att höra!!! 

Vi hade jätte kul  att vara ute i vimlet en lördagskväll/natt i Örebro. Fantastiskt att möta så många ute som vi kände och var t o m släkt med just denna kväll.... Fantastiskt att alla åldrar kan ha roligt tillsammans! Ofta begränsar vi oss och tror att man inte kan göra så och så, men man kan göra allt vad man vill. Valet gör man själv  om det skall bli trevligt och roligt eller inte. Det är fantastiskt att välja att ha KUL!!! Säg ja till livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0