50 års kalas och Första advent!

Igår var vi på 50 -års kalas, Sten fyllde 50 år. Johans killkompisar från moppe tiden har hållt kontakt och umgås lite då och då alla är runt 50 år. Det är fantastiskt att hålla ihop under alla år, deras gäng ärförmodligen livslångt.

Det roliga var att Stens mamma var med på festen, 88 år gammal det var fantastiskt!
Grattis Sten till dina 50 år och nu vet jag varför du är så trevlig, jag har mött din mor....



Och flickorna var med, det är roligt att gå på fest tillsammans, roligt när alla åldrar kan umgås och ha kul.
Vi tog kort på oss i spegeln.....kul


Till kaffet serverades underbara chokladbitar, måste få receptet på dem med valnötter i och på.


Jag skulle ta på raketen som är det röda i trädet men min han ta kortet före den slog ut, men vilken orb och det fanns tydligen massor i luften ovanför kyrkan som vi var bredvid.

Dagen har försvunnit med sorteringa av tvätt och strumpor. Konstigt är fenomenet strumpor hur kan de bara komma bort??
Vi firar alltid första advent med att äta adventsoppa. Bryner morötter, lök, purjolök och låter det små puttra med saffran och lite curry, kryddor och salt. Så häller man i ris och mer vatten låter det koka risetstid, det skall vara fickbullar i buljong i men eftersom vi inte äter det så tog jag i mozarellaost, det blev verkligen jätte gott. Sopppan blir gul.


Hittade en mysig gögg på Ica, blåbär och lingon, den var jätte god.


Så var första ljuset tänt, det är mysigt att få ta fram adventljusstakarna och tända mkt ljus i mörkret.

På torsdag är det julmarknad på Helheten kl 18:30-21.00
Vi skall ha klappar som ger omtanke och värmer.
Välkomna! Till er som inte bor i stan så kanske jag kan lägga in lite saker här på bloggen så ni kan handla om ni vill.
Dom här underbara julänglarna kommer jag att ha till försäljning, jag bara älskade dem!













Måste be Alva att julpimpa min blogg snart......

Ha en underbar vecka.....




Kommentarer
Postat av: anonym

GRATTIS Sten! Önskar jag med! Jag känner inte Sten men jag tycker att man kan ge ut nåt trevligt även när man inte mår bra själv...

2009-11-29 @ 22:23:37
Postat av: yvonne

Vilka vackra änglar !! Är ju lite svag för änglar..

2009-12-03 @ 20:23:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0