Egna funderingar om vaccin

Så var det återigen söndagskväll......
Många funderingar har jag haft i helgen på vad jag skall skriva och inte skriva i bloggen, har fått en del påhopp om allt jag skrivit om svininfluensan, jag har precis lagt in lite mera fakta mm angående den för många vill ha mer och andra vill att jag slutar skriva....

För det första så är jag Irén och jag arbetar som homeopat, visserligen blir det en filosofi att leva efter naturens sätt att nå balans och harmoni. Men jag är oxå en vanlig människa och en helt vanlig mamma och mormor.
Man kan väl inte vara sitt yrke?

I mitt arbete som homeopat så möter jag många många människor alla har olika problem och ohälsa. Men många har fått biverkningar av skolmediciner, andra vill inte söka hjälp där, andra får inte hjälp där osv.
Jag möter oftas de som det inte har gått bra för under sin behandling, de säger att jag är deras sista utväg.....
så man kan säga att jag möter dem som inte har fått hjälp eller de som det gått fel för i deras behandling.



I veckan som gick hade jag flera felbehandlade människor. Andra som de dragit undan mediciner och de blev helt utslagna. Andra som har fått prova nya mediciner som inte alls fungerade etc Kanske medför det en mindre tillit till skolmedicinen än om jag hade varit städerska på konsum och totalt ovetande vad som sker.

Folk slutar inte ringa och mejla angående svininfluensan, även på helgerna....?????? så har jag mina nära och kära här som undrar hur de skall göra mm.

Jag började intressera mig för vacciner när Sophia föddes alltså för 27 år sedan, jag fick kämpa och skriva på papper för att hon inte skulle vaccineras. Jag fick även skriva på papper för att hon inte skulle tvättas vid förlossningen(ville att det naturliga fettet skulle gå in i huden), jag fick skriva på papper för att inte hon skulle få lapis i sina ögon(så hon inte skulle se mig på tre månader)(alla barn fick det då) jag fick skriva på papper att inte få k-vitamin direkt när hon kom ut mmmmm idag är det är det så som jag ville ha det på de flesta förlossningarna, tror att k-vitaminet är kvar men allt annat har de slutat med.

Så visst har det blivit bättre med åren men många mammor som jag fick kämpa för det för 27 år sedan. På något sätt har jag alltid känt på mig vad som är naturligt för oss, jag tror och vet att naturen har sina egna lagar och krafter, vi kan inte gå emot dem för då blir det inget bra. Om alla vaccinerar sig så kommer viruset att mutera ytterligare och vi får ännu farligar influensor, vi som väljer att ite vaccinera oss är de igentliga hjältarna tycker jag. Vi tar vår influensa så att viruset får ha sin gång och försvinna.

Att barn och ungdomar drabbas värst är just för att deras immunförsvar inte har fått träna, de är ju vaccinerade mot barnsjuksomarna som skall göra de starka för virusar. Ju mer vi vaccineras ju mer influensor och mer aggresiva blir dem. Och det är våra barn och barnbarn som får ta smällen för vårt allopatiska samhälle.
Det finns inget land som vaccinerar sina barn så mkt som i Sverige. I polen där de nästan inte alls vaccinerar sina barn har väldigt lite barnallergier som barnastma, eksem mm

Våra barn har mindre thymus körtlel än typ estländska barn, kanske det beror på att vi över vaccinerar oss.
Kikhoste vaccinet kom ut flera gånger och drogs tillbaka, några barn dog i vaccinet men allopatin är beredd på att så kan det gå med vacciner, men den faran är mindre än vad det ger som de uttrycker sig. Men de som förlorar sina barn är det naturligtvis det värsta som kan hända dem.

Klart man blir skeptisk.

Jag har dessutom under alla dessa år mött många många barn som fått vaccinationskador, födda helt friska och det blir en katastrof som drabbar familjerna. Men det skrivs inte mycket om det, det tystas ner och vi skall infoga oss i den vetenskapliga världen.

Så nu fick jag skriva av mig! TACK!!!!

Kommentarer
Postat av: Melanie



Idag gör läkemedelsindustri allt för att skrämma livet ur folk genom att göra vanliga sjukdomar till en dinosaurie. De är så stora och tar så mycket utrymme i vårt samhälle genom t.ex. medierna att nästan ingen våga sätta sig emot dem. Dessutom är det mycket lättare att anpassa sig till den stora massan än att lita på sig själv eller någon som använder sig av gamla läkekonster. Den moderna människan har inget alls förtroende i sådant och behöver vetenskapliga bevis på allt.

Om man tittar på Sverige så har läkemedelsindustrin lyckats otroligt bra att få folk att lyda. Nyligen har jag hört att barnavårdcentralen rekommenderar att sänka feber fom 38 grader. Om det verkligen skulle vara så, behöver man inte undra längre att många sjukdomar blir alvarliga. I alla mina läroböcker står att feber börjar på 38 grader och behövs för att dödar virus och bakterier. Febern ska man bara sänka om den överstiger 40 grader eller om patienten mår dålig pga. det.

I Sverige har apoteket ett statligt centralt monopol och det finns samma utbud i varje apotek från norra till södra Sverige. Det finns inget större utbud av naturläkemedel och inte alls några örter att köpa. Om jag jämföra det med Tyskland så är det en skillnad som dag och natt. Jag blev otrolig chockad när jag fastställde att det inte fanns sånt att köpa på ett vanligt apotek här. I Tyskland går man i ett apotek och där finns ett otroligt stort sortiment av alla slags örter, homeopatika, naturläkemedel, teer, antroposofisk medicin, och, och, och. Alla apotekare har vetenskapen om dessa och man får verkligen nästan allt man önskar sig i dessa områden. Här i Sverige är det förbjudit för en läkare att vara samtidig homeopat. I Tyskland blir det allt fler som jobbar med både och.

Men man ser ju bäst i den aktuella situationen hur människor fram för allt här i Sverige förhåller sig kring svininfluensan. Om man tittar rund om i världen så är det bara Sverige som beter sig så otrolig hysterisk. Självklart har man också lyckats skrämma folk i andra länder, men där springer folk inte som jagade får efter vaccinet som skulle ta slut. I t.ex. England eller Tyskland är människor mycket mer kritiska om detta och lyder inte bara någon rekommendation av regeringen. I Bulgarien förklarade man nu slut på svininfluensan som epidemi. Polens hälsominister tycker att hon inte kan ta ansvaret för hela polens befolkning att prova det otestade vaccinet på sitt folk.



2009-11-23 @ 08:38:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0