Livets sammanträffanden! Livets väv!

Något som uppflyller mig väldigt mycket i vardagen är allt som är sammanträffande och det finns ett mönster i allt som sker. Livet är så spännande när man börjar se och sammanfoga möten, händelser och vad som sker.
Förra helgen på min utbildning var det verkligen så uppenbart att vi alla 30 st var där för att det skulle vara så. Vi hade alla en del i varandras historia och väven slöt sig samman till en gemenskap fast vi igentligen inte alls känner varandra. Jag hittade på nätet:

"På senare tid har begreppet Synkronicitet i vissa sammanhang kommit att få en något annan betydelse än den Jung använde sig av.Framförallt kan här nämnas Joseph Jaworski vars bok Synkronicitet - Att fånga livets sammanträffanden formulerar den spännande tanken att det går att lära sig metoder för att skapa och upprätthålla synkronicitet över tid. Härvid blir synkronistiska händelser något som uppstår p.g.a ett medvetet sätt att förhålla sig till livet och andra människor.

Människor kan enligt denna teori vara mer eller mindre bra på att sätta igång de kedjor av till synes oberoende sammansträffanden som behövs för att en viss möjlighet skall bli verklighet. Det finns alltså någon form av avsikt med det som händer.I ett sådant perspektiv utvidgas defintionen av synkronicitet till att innefatta: Av varandra till synes oberoende händelser som verkar för en möjlighet i en framtid."



Det händer mig hela tiden att jag tänker på något och så nästa person som kommer säger det...hur kan det var möjligt? Jag brukar tänka att vi människor har oxå ett kollektivt tänkande, en central där alla tankar samlas och dit vi kan gå och hämta information om vi behöver.

Min Amanda har fattat galoppen precis när jag går och handlar så säger hon att jag behöver inget...så när jag kommer till affären går jag och köper grejer som jag inte skall ha för då sitter hon hemma och programerar mig vad jag skall handla, det kan vara ett speciellt schampo, en ny tidning mm och jag bara plockar med mig det som jag bara vet att jag skall göra. Så när jag kommer hem så tackar hon mig för hjälpen...hmmmmmmm


Behöver vi ha samma längd?



Livetsblomma har en samman vävd teknik där allt går i cirklar och allt hänger ihop.... vi är inte så frånkopplade som vi tror, på något vis finns en länk till attet i oss. En så spännande tanke!

Den heliga geometrin är så spännande om att alla mönster upprepar sig i naturen, vi tillhör naturen och då finns upprepningen även i oss.

Från webben:

Geometri finns överallt, och allting i oss själva och omvärlden, från atomer och celler till hela galaxer, har en geometrisk struktur.

I geometrin finns både vårt eget och universums ursprung och mål, och hela universum kan beskrivas som en spiral som expanderar både inåt och utåt.

Helig geometri är all geometri som för betraktaren framstår som helig, och genom att arbeta med geometriska former och strukturer, själva livets byggstenar och planritning, vidgar vi vårt medvetande.





När jag åker till Helheten på morgonen då vet jag vilka som kommer att ringa. I bland får jag även in dem när jag står i duschen kanke börjar de ringa redan då...????
Ännuvärre är när jag går till brevlådan och vet vilka räkningar som kommer att ligga där??????
Hampus tycker du att jag skall börja spela poker?(jag bara skogjade med dig)

Efter helgen som har varit så har jag fått svar på alla mina funderingar angående sammanträffanden och nu känner jag mig stärkt i min tro, allt hänger ihop och allt är någon slags väv och vi kopplas samman vid möten.
Flera historier som berättades i helgen vävdes samman och vi hade många historier som gick in i varandra och som många andra hade varit med om och vävdes samman till den spelplan som vi nu befinner oss i.
Det var så spännande!!!! Vi lever alla i ett energifält som hänger i hop och vi är alla en del utav det. Hur skulle annars telapati och tankeöverföringar fungera?




Mera funderingar kommer till helgen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0