Mamma 80 År!

Jag åket hem en dag tidigare från min utbildning för att göra en överraskningsmiddag åt min mor!
Det kom 22 personer och vi var bara de närmaste alltså min bror och hans barn och barnbarn och mina.
Det var så roligt att träffas alla under samma tak och äta en god måltid tillsammans.
TACK Gustav (Alvas pojkvän)för att du lagade köttet! min mor sa att hon aldrig hade på 80 år ätit något så gott, kan man få bätte betyg??????

Här "hugger" Christian i och Maja tittar på naturligtvis var familjen "copy" där! Amanda och Johan i bakgrunden.


Elzy var med, Caroline, Ronny, Axel min bror Johanny och så mamma Doris.


Kims hår, Lindas svans och Tonys skalle......


Isabella var där.....å vad jag hade längtat efter detta barn! Hon luktade så gott och
var så mysig, hon gick lite från famn till famn och mös med oss.


Sophia var så vacker med sin mage!


Maja la sig i soffan och tog en kudde som täcke, hon tycker mkt om att bädda just nu.
Vilken liten glädjespridare..... alla bara faller för Maja. Hon är så liten och bara 1,5 år men kan så mkt och jag blir så förvånad att hon är så förståndig! Hon förstår allt, hon tog sats och sprang till mig, jag kände mig verkligen hedrad!


Jag hade en ceris/rosa klänning på mig, det var mammas favorit att klä mig i när jag var liten. Jag vägrade att ha det på mig sedan i 35 år tills jag gick schamanskolan och då skulle vi köpa oss den färg som vi inte brukar ha.
Jag hade den på mig för att jag ville hedra min mor. Men faktum är att alla tycker att jag passar så bra i färge, mamma kanske hade samma känsla när hon valde det.


Dagens kock Gustav och Alva.


Vi hade lämnat in ett kort på katten Tusse, Dora och Elzys katt och Hälls konditori hade gjort denna underbara tårta. Mamma vill inte vara avbildad eller att man skall ta kort på henne, så det fick bli en röd katt som vi alla älskar!


Tony och Linda och även hon har bäbis i magen, så vi blir fler och fler...här hade vi knåp och knep lösningar.


Sophia, Caroline och Ronny, det ser ut som de trivdes!


Mamma tar en bit efter vi har sjungit för henne av Tusse tårtan.


Alva och Maja.


Maja, Gustav och Alva som smaskar på den goda tårtan, den var verkligen god!


Kim, min brors minsta som blivit så stor! Nu fick jag se att det svävar en Orbie till höger om honom!


Pappa lär dotter vad varmt och kalltär på lyktorna, Maja är helt hänförd!


Givetvis hedrade vi minnet av Dora som oxå skulle fyllt 80 år! Hade ställt några gamla vackra kort på vår spis och även min mormor och pappa var med där.


Även Amanda tyckte tårtan var god,,,,


Att stå bakom farfar var spännande tyckte Axel.


Elzy hade varit i kyrkan innan hon kom och hade inte hört när de läste upp Doras namn, prästen hade varit vänd innåt altaret så Elzy var lite ledsen för det. Men hon blev glad när jag hade satt upp bilder på Dora.


Tyvärr blev gilden suddig när vi skulle ta Mamma och barn och barnbarn, alla har vi gener från henne.
Titta ovanför Amanda så är det en orbie undrar om det kunde vara Dora som ville vara med oss, eller var det pappa? 12 st människor som har mamma i sig!


Lite bättre bild och anden har blivit större!!!! Runda cirkeln ovanför skåpet, vad spännande!!!!


Mera knåp och knep....



Tyvärr suddig men de var så vackra.....


Bella ville vila på morfar, morfar ville vila med Bella.


Mera knåp och knep, det var verkligen roligt att se hur alla försökte använda sina hjärnor för att lösa problemen.
Jag tycker väldigt mkt om det själv, har samlat på mig en heldel under åren.
Olika saker man skall ta isär, eller bygga ihop mm


Gustav vilade hjärnan efter alla knåp och knep och matlagning!


Ulla-Karin kom senare hon hade jobbat, Bella ville fika en gång till!!!


Gustav och Alva tränade!


Syster och mor bus..


Bella ville helst var i rummet längst bort men någon i sängen, hon kastade bort alla leksaker och ville gulla hellre!
Vi hade en mysig stund i sängen......det behövdes!



Det blev en lyckad dag och mamma var så glad och nöjd. En stor överraskning att alla var där!

KUL!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0