Mor och Sophia dotter dag!

Idag hade Sophia och jag en mor och dotter dag, vi har haft det så trevligt. Om man har flera barn så är det väldigt bra och viktigt att låta dem få äga sin mamma helt ensamma en hel dag. Nu är ju Sophia vuxen men ändå är det trevligt att umgås en hel dag. När flickorna var små så brukar jag dela upp och vara med dem en dag då och då och de fick önska vad de ville göra med mig en hel dag.  Sophia sa alltid Ikea mamma, vi skall gå där en hel dag....... och så blev det även idag. Men vi hann med några fler affärer vi var på Mio först.
Vi började med en frukost hemma hos mig när Sophia hade lämnat flickorna på dagis.


Sophia provade en soffa om det var något för gravida att sitta i....
Den hade en väldigt trevlig liten hörna......man kan ha många barn bredvid sig.


Den här lampan har Sophia blivit kär i, men den kostade 1500 kr och jag tyckte att det är väl bara att köpa en rislampa och sätta siden tyg på......fattar itne vad det är som kostar på lampan.....men vi gick vidare


Jag hittade en rolig stol men den var lite för låg...men man kan ju alltid prova.....


Vi var på en ny affär Chili som var ganska billigt att handla, köpte röda sammaetskuddar för 69 kr styck och en jätte fin sammetsduk till matbordet med kunga kronor på. Tänkte att det kunde vara fint nu till advent och jul.
Hittade faktiskt en hel del julklappar...men det törs jag inte skirva här om.....


Sedan skulle vi hämta Maja på dagis, det var roligt och se vad hon är på dagarna.
Hon blev jätte glad och visade mig allt hon hade lekt med. Förstår inte att hon kan vara så klok och förstå allt fast hon är så liten!!!!


En fantatisk bild på alla barnens munnar...... jag hittade Majas, gör du?
Vilken rolig idé!


Så var det bara näsor......fina söta näsor..



så var det bara ögon..... å vad jag tyckte mycket om denna idé....
Barn är fantastiska..... om man har flera barn så blir det roliga julklapps tavlor att ge bort (till mormor eller farmor) kanske bara de som uppskattar det.

Den här fina mattan köpte vi till Sophias kök, en ullmatta helt fantastisk och kostade endast 699 kr.
En bra idé fick Sophia att köpa genomskinliga skrivbordsunderlägg och ha under Maja och Bellas stol. Titta under barnstolen man tror nästan att det skall se ut så, lätt att ta bort och få bort alla matrester som hamnar på mattan.


Christian hade ont i nacken, han fick varva ruta och hypericum hoppas att det hjälpte.
Maja känner på den underbara mattan.....


Så kom Bella hem, vi åt jätte god mat, lekte i sängen, sjöng och busade. Smackade med munnen och Bella härmade. Hon är så medveten om att man tar kort nu, tyckte även att hon gjorde sig till när jag skulle ta kort.
Jag visade henne korten och hon tittade på dem. Kul att det går så mkt framåt med Bellisen.


Vi var på adventsfika på kortis, där Isabella är ibland. Hon visade mig runt och var jätte glad hon verkligen trivdes där. Helt underbar personal fanns där. Dockvagnen är en kär leksak, hennes andra jag sa Sophia. Men det får inte sitta några dockor i den utan den skall låta och så skall man göra olika balansövningar med den, det är det som är roligt tycker Sophia.


Visst ser hon full i "fanken ut"? Hon gör sig till för jag tar kort, det märktes tydligt....


Mina underbara kuddar från Chili.....sedan köte jag röda filtar från Ikea 40 kr så nu har vi julfint i vardagsrummet, mer behöver man inte göra. Julen blir den vi gör det till. I år skall vi göra det enket och så bekvämt som möjligt.
Vi skall ransonera på klappar så man slipper att jaga och stå i kö. Vi skall ta det lugnt och umgås med varandra istället.


Underbar sammaetslöpare för 159 kr på Chili...
Vad skönt nu var det pyntat och klart här hemma. Helt plötsligt blev det en
inredningsblogg idag...... men man kan väl ha variation.

TACK Sophia och barnen vilken underbar dag jag fick och mkt annorlunda än vad jag är van vid......
men nu är jag ganska trött....

Amanda och Alva nu väntas era dagar snart!



Kommentarer
Postat av: Lotta Riberth

Tack för att du delar med dig av ditt liv och din familj!inredningsblogg eller homeopatblogg. alltid lika roligt och intressant!kram Lotta

2009-12-01 @ 23:46:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0