Städdag, Prästen och flickornas hemkomst!

Idag fick jag lust med att ta ut alla mattor, solen sken och vädret var så underbart!
Jag ville att det skulle vara fint och frächt när flickorna anlände från Stockholm.

Jag åkt ut till Fjugesta och mötte Elzy, prästen var påväg och han hade beställt starkt java och stora smörgåsar......så jag fick handla på vägen ut och gjorde landgångar med diverse godsaker på.
Han var en rätt pratsam präst och pratade hela tiden om allt möjligt, Elzy och jag ville prata om Dora......
vi fick säga tre ord som beskrev Dora, ordentlig, stillsamhet, och förnöjdsam kunde vi enas om. Mer var det inte jag ville berätta massor...Elzy oxå......jag sa att jag ville att det skulle bli en fin begravning och inget fick gå fel....
vi gick igenom psalmer och sånger som vi redan hade gjort med begravningsbyrån.
Så här såg prästen ut Stefan Öberg, kyrkoherde i Kvistbro.


Vi hade en trevlig stund närmare två timmar....
Han kommenterade en psalm där han sa att djur är hö...för att jag inte åt kött....
men till lade att i gamla testamentet åt man frukt, grönt och nötter. (det lät som Thomas Di leva....)


Tusse var med oss, och naturligtvis låg han på alla kattkuddar som Dora har fått av mig.
Det såg väldigt roligt ut.


Elzy var mer frågande över vad prästen berättade, han pratade ganska fort och Elzy hör lite dåligt. Han var född i Stockholm och hans fru var dansk och präst!
Nå jag vi fick till det väldigt bra och begravningen blir i Befrielsenskapell (efter som Dora inte gillade kyrkor) men vi tar prästen från Kvistbro, han var lite förundran men jag sa som det var och han accepterade.

Jag åket till min mor och vi åkte upp till vårt hus i skogen. Elementen stod och skakade så jag fick ringa efter Johan....huset saknar oss......jag saknar huset!

Flickorna droppade in här en efter en med stora ögon och munnar. Jag hade följt dem på alla kändisbloggar och de sms:ade så snällt vad de gjorde i storstan. De var överlyckliga och överösade med presenter som de skall blogga om. Veteranen var visst 30 år..... 23 år yngre än jag!!!!!
Men man vet aldrig.......tjejer nästa år kanske mamsen kommer med!!!! Min blogg ökar hela tiden så det så!!!!


Vi gjorde mys mat och firade att de var väl hemkomna, Gustav Alvas kärlek kom och var med oss.
(Alva vill adrig vara med på bild).......inte hennes far heller så jag fick vända till Mandyn

Här bjuder hon på sig själv!


När Amanda var liten hade hennes far en lek då han sa se knäpp ut och då tittade Amanda i kors och det var redan vid en 8 månaders ålder, humorn fanns redan då!


Dummare blev det...... hon var väl trött på att se vacker och fin ut.....


Det här är en rolig lek, man ber den man skall ta kort på att blåsa ut luft så att läpparna fladdrar..
bilderna blir väldigt roliga.......jag undrar om prästen hade gjort det(det tror jag nästan)

Jag sitter och käkar belladonna för jag har frusit och nu är mina kinder röda.....
jag har redan fått i mig aconitum och massor av influenzinum (den nya med svinisen i)....
så nu kuper jag ner i sängen och vårdar mig själv.

TACK Yvonne för ditt stöd och kommentaret, motionen hade jag inte tänkt på, det var en ny synvinkel.....jag som aldrig hinner träna ...eller rättare sagt det är inte min grej....

Vi hörs i morgon får vi se vad natten gör med mig!



Jag var tvungen att pröva att blåsa jag med Alva tog kortet det ser ut som jag är sur!!!!!!!!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0