Tre dagar har gått på en underbar ö!

Här går tiden sakta! Jag har aldrig upplevt så långa dagar. Vi kliver upp vid 8 tiden äter frukost på balkongen, som har en underbar utsikt över det stora mäktiga havet. Jag bokstavligen älskar vår balkong.

Vi fick två lägenheter bredvid varandra, det var utmärkt med två badrum.

Här första kvällen på en trevlig kinaresturaung. Hon hade jobbat här sedan 97 och lägntade hem till Kina. Flickorna fick låna internet men jag valde att njura av den goda maten.

Vi njuter av det varma härliga vädret. Vi går upp till poolen på fjärde våningen och ligger och läser. Vi går ner och lagar lunch i lägenheten och tar en siesta vid 14-15 tiden. Går ut och går på stadens små fina gator. Trottoarerna är så små så små. Allt är pytte här. Här finns ett lugn, en frid och tiden står stilla, vad kan man mer begära på semestern?



Här är utsikten från vår balkong!
Idag är det röd flagg vid havet det går stora stora vågor. Det är 28 grader varmt i skuggan. 43 grader i den svarta lava sanden vid stranden och 23 grader i havet. Vad kan man mer begära?????

Det har gått bra med vegmat de förstår att vi inte äter djur här.

Igår läste jag en bok om att plocka diamanterna på livetsstig. På kvällen var vi och åt middag ochdå dök det upp en katt vid vårt bord. Vi trodde att ägaren skulle bli arg men han bugade för katten och kallade henne för
Diamanté!




Vi är nu på en´svart lavastrand. Inernet ingår på stranden´men tyvärr har vi inte det på hotellet. Får ladda upp mer bilder när jag kommer hem.

Här är allt bra!!!!!


Kommentarer
Postat av: maud

ÅH!Det ser underbart ut, kan inte ljuga om att jag blir lite avundsjuk.Men jag önskar er dom allra bästa dagarna på er underbara ö.Hälsa hela fam!KRAM Maud

2009-10-28 @ 18:13:25
Postat av: Yvonne

Ja, visst är det vackert på Tenneriffa, var där på slutet av 80-talet. Kommer ihåg den fantastiska strandpromenader med alla dessa trappor.Åkte runt och tittade från söder till norr. I norra delen kunde man rida på åsnor, det var verkligen en upplevelse.Njut nu av en riktig skön semester med din familj.

2009-10-28 @ 23:04:20
Postat av: Anonym

hejsan. Är 17 år och vet inte hur jag ska vända mig när det gäller vaccin mot svininfluensan. ska man ta vaccinet eller vad är din syn emot vaccinet?

2009-11-02 @ 18:27:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0