Torsdag den 22 april vårtor mm Akutapotekskurs i Homeopati

Idag var en otroligt spännande dag.
En kvinna söker för vårtor, det händer ofta att många kommer för sina vårtor. De har gjort allt men de sitter ändå kvar. Denna besökare hade t o m sökt Farsta sjukhus för att få bot och bättring, men de hade sagt att de inget kan göra......??????
Vårtor skall tas bort innefrån inte utifrån, i homeopatin är det viktigt att följa de lagar som krävs för att det skall bli "bot". Bot skall ske uppe från och ner, innefrån och ut och inte i omvändordning.
Vårtmedlen är väldigt starka och det är lätt att få infektioner i såren som blir bredvid vårtorna.
Vårtor är ett virus, vissa får det vissa får det aldrig. Det är väldigt smittsamt och försöker man bränna bort dem så kommer det många fler bredvid, det hade denna kvinna fått erfara.



Thuja är ett vanligt medel att behandla vårtor med i homeopatiskt tankesätt. Platta vårtor är thuja och toppiga dulcamara.


Dessa var väldigt röda och infekterade och det är inte bra, man kan spruta med ionosil silver för att få bort infektionen och försöka undvika spridning.
11 st på var hand, det är jobbigt, men jag har träffat dem som haft 152 st på ena handen. Det var verkligen problem!
Mollusker är oxå ett vanligt problem som man lätt kan få hjälp av homeopatin med. Skolmedicinen har inget för vårtor eller mollusker men här finns det. Det gäller att stärka hela individen innefrån så att de ramlar bort helt enklelt.


Idag blev jag bjuden på lunch av Jonas Pelgander med fru och barn. Vi åt jätte god mat i stadsträdgårdens växthus. TACK Jonas och Therese det var en trevlig stund och Elias var så mysig!

Jag älskar samband och mönster, saker som upprepar sig och som inte kan vara någon tillfällighet....
idag sökte en man mig och när jag gick igenom journalerna så var han hos mig sist den 22 april 09. samma dag som idag fast ett år bakåt.....det här är inte första gången som det händer. Hur sannolikt skall det kunna vara att man får tid hos mig samma dag som förra året, tror ni att det kan vara en slump?

Livet är så spännande när man förstår hur lite man förstår, eller hur?


Ikväll hade jag en liten grupp som ville lära sig de vanligaste akutmedlen i Homeopati.


Lena, Christina och Malin tyvärr fick Helena vara hemma för hennes dotter blev magsjuk. Hoppas hon blev bra på
Chamomilla, barnens medel.

Bra medel att ha hemma är:
Ars alb, ACONITUM, Arnica, Apis, Belladonna, China, Gels, Hepar sulf, Lachesis, Nat muhr, Silicea, Rhus tox, Ledum och Hypericum, Magnesiium phos, Nux vomica. Chamomilla och Pulsatilla samt calcium carb om man har små barn hemma. Med dessa kan man lugnt mota olle i grinden vid de flesta besvär.


Lena hade med sig alla påsar som hon fått hos mig i en liten plåtlåda.
Det var roligt att se, homeopatmedel blir aldrig för gamla för det är så mkt socker i dem, världens äldsta och bästa konserveringsmedel.


Lena är en väldigt trogen besökar hos mig, ibland ofta och ibland sällan, men hon har dykt upp lite då och då under 17 års tid, men jag blev väldigt imponerad när hon tog upp alla recept som jag hade skrivit.
Det var ett gäng. Hon sa att allt hade fungerat, hon hade fått hjälp varje gång hon kom med både sig och sina barn.

Hoppas att ni fick med er något hem, det är rätt tufft att läsa in så många medel som vi gjorde ikväll. Men ni var så duktiga!!!!!!

I morgon är det fredag och det blir en bra dag. Är bjuden på lunch av Existens maximum.




Kommentarer
Postat av: Emelie

Hejsan!

Försvann kvinnans vårtor? Jag har nämligen själv platta vårtor ca 20 på varje hand och de sitter vid lederna. Jag går själv till en homeopat men jag har faktiskt aldrig frågat om hon kunnat göra något åt det, men går det garanterat att få bort dem? Jag har nämligen provat alla sorters vårtmedl allt från att frysa dem använda plåsterna och det flytande vårtmedlet men jag får bara stora så och sedan kommer de tillbaka igen. Läkaran sa att de inte kan göra något alls. Jag har haft vårtorna i snart 7 år.



MVH/Emelie

2011-02-11 @ 13:38:58
Postat av: Verruca

En vårta (verruca) är en vanligtvis liten, skrovlig, blomkålsliknande, godartad hudtumör som ofta växer på händer eller fötter. Vårtor är vanliga, och orsakas av en virusinfektion, nämligen humant papillomavirus (HPV-virus). De smittar lättast i fuktig miljö. Vårtor kan försvinna spontant, oftast efter några månader, men kan dröja kvar i åratal och även återkomma.



www.verruca.se

2011-03-10 @ 09:16:52
Postat av: Eva

Hej, har du något bra tips på behandling av mollusker? MVH Eva

Svar: Du kan leta efter homeopatmedel Dulcamara d 30 det brukar funka!
Irén Svensson-Nylén

2014-04-03 @ 13:36:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0