Getingfällor, moskitosnät och Christian 35 år!

Å vad getingar det är i år, igår fick vi äta inomhus för alla getingarna när mina barnbarn var här. Så idag var vi på hugget och tänker göra något åt det...

Vi laddade getingfällorna och vips så blev det en 30-40 getingar i dem.

,
Vi hade fått tips av farmor att saft och äppelcidervinäger skulle vara bra att locka getingarna i fördärvet. Det funkade mer än väl....
Såg på nätet att man kan göra sjäv av petflaskor...lätt och enkelt...

Blir du stucken så ät apis det funkar direkt. Jag kan berätta att sjäv har jag varit jätte allergisk mot getingar har fått åkt till sjukhuset akut många många gånger (innan jag blev homeopat, så det är länge sedan) fick då 16 betapred(kortison) och blev däckad i tre dagar efter det.
Så när jag börjat ta apis istället så har allergin försvunnit helt, det händer ingenting nu när jag blir stucken. Fast nu blir jag inte det så ofta.....förr blev jag det jämnt.....

Vår paveljong heter Maria men nu har vi döpt om den till Sophia....


Jag köpte mygggardiner på IKEA 35 kronor för två st....satte en tvättlina innanför och knöt in stenar längst ner för att få tygnd(kände mig som Ernst...)
Så nu Sophia kan vi äta ute igen, det är helt getingfritt och myggfritt där inne om vi drar för....

Farmor sa att för mygg skall man ha ramlösa och vinäger...smörj in armar och ben och ha i lyktor, men nu har vi säkrat stället.....

Jag tvättade bilen idag och försökte alla knep för att få mina fälgar rena, det gick inte med någonting det satt svart på dem, då fick jag ingivelsen att ta maskrosblad att gnugga med och vips så blev de fina..... lika botar lika homeopatin fungerar helt naturligt så är det i kroppen med!!!


Lunch enligt LCHF, äggsallad med vitlök i och några laxskivor....blev proppmätt!!!



Christian fyller 35 år idag, grattis till din stora dag.....välkommen in i medelåldern!!!! Maja ville sitta i selen, det såg roligt ut han hade varit ute och gått med Mille i barnvagnen och Maja hängde där..... hon kunde t o m hjälpa till att köra barnvagnen.......


Det var mkt folk när vi kom och det hade varit massor hela dagen...bäbisar fanns det gott om...


Linda och söta Texas, 3 månader....så gooooo


Millevicken blir lika glad när han ser mig....  han är hel mysig...





Maja ville blåsa såpbubblor med Moster Alva.



Ulla-Karin hade klämt sig in i herrgänget.....herrar pratar alltid herrspråket....


Christian bjöd på ungsbakad gös med gäddsås(perfekt för mig) som han själv hade fiskat upp...jätte jätte gott och KUL!!!



Bella ville att gammelmormor(Christians mormor) Sonja skulle sjunga bä bä vita lam.....


Mille ville köra barnvagn med gåstolen, han lyckades en påhittig 6 månaders pojke...vad skall det bli av honom tro?



Sophia var så vacker idag.....jätte jätte snygg om jag får skryta över min äldsta dotter , det där halsbandet lös upp och det passade dig, jag är inte van att se dig med smycken stumpan....




TACK för middagen och trevligt sällskap!!!

Idag var en bra dag och i morgon kommer en bra dag!!!!


Kommentarer
Postat av: amanda

å vilket roligt inlägg,

önskar jag kunde varit med.. men nu fick jag ju läsa om dagen iallafall. tack! älskar er!

2010-08-16 @ 00:39:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0