Skönt att ha Amanda hemma, det bästa med London

Dagarna går och det är så roligt att ha Amanda hemma efter 7 långa tomma veckor...
Alla vill träffa Amanda....och det kan jag förstå. Hon är glad jämt!!!


Hon håller sig uppdaterad hela tiden vad som händer i London.....


I fredags gick hon till frimis i mammas klänning.....det var kul....


Amanda och mysiga Tove som var här i lördags och åt med oss, hon är aupair i Stockholm det var väldigt roligt att höra deras samtal om barnuppfostran. I England är de hårda och hotar med skamvrån......de ligger nog lite efter där med sina barn....


Mille och Sophia hade oxå lite åsikter om barnuppfostran, Mille var mest intresserad av sina fötter...


Narturligtvis har och är prinsen här......i morse när vi åt frukost här. Prinsen är glad nu......det syns!!!!
Min frukost är yoghurt med linfrön, kokusflingor, pumpakärnor och lite sesamfrön samt kaffe, det är riktigt gott nu. Man är mätt länge.
Är inte hungrig knappt till lunch!
Idag har jag hållit på med mina papper...Amanda har pluggat körkortsfrågor så vi åkte ut en sväng och hamnade på Gröna Grodan.

Jag frågade vad är det bästa med London?
hon svarade:
Möjligheterna
Människorna ler mkt mer där, man kan stå och svettas i tuben vid 50 grader, packat som sardiner men ändå ler människorna man inte känner...
Människorna är så hjälpsamma de t o m stannar en Taxi om de inte vet gatan man frågar om
Man är aldrig ensam någon tidpunkt på dygnet, det är folk överallt.
Amanda älskar språket det är mer målande än svenska.
T o m djuren är annorlunda...de behöver ej ha hundarna i koppel, när de träffar andra hundar så leker dem.
De vilda djuren i parkerna är tama, ekorrar hoppar upp i knät, svanarna kommer och hälsar, de är så vana vid människor att de inte är rädda.
Londons energier är vänliga och öppen det speglas överallt t o m på djuren säger hon.
Jag trivs och vill stanna där i 7 år.......(vad säger man då?????)

Ja det får bli London en gång i månaden i höst......måste träffa ekorrarna.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0