Dan före doppare dan i Runnaby!

Vi har en tradition att samlas i vårfamilj och göra julgodis dan före dopparedan, allt skall göras på samma kväll....vi skulle börja tidigt för småbarnens skull idag, men Blomberg har en tendens att alltid komma försent, det har så varit i 20 år så varför inte även denna dag?
Men vad gör det? Vi fixade allt ändå!


Vi äter och njuter av varandra.


Anna väntar sitt andra barn, kommer i 28 feb....Bella leker med sin boll, Bella älskar bollar nu.


Bella vill titta ut, hon vill ha luft, hon vill låta med sin boll, hela tiden. När Sophia visade en bild på ett stort rött kryss som betyder sluta, då slutade hon och gick därifrån. Hur kan man lära Bella? Jag begriper inte det, och hon förstår sina små bilder.....direkt.... bilder är Bellas språk!


Bella har hittat en ny boll, en kula från granen....hon kryper upp i Blombergs knä för att rulla den i handen(det bästa Bella vet)


Maja åt efter sin förmåga...och hon delade gärna med sig till Albin.


Jag kommer aldrig glömma Milles min när vi kom, han stod i fönstret och sken som en sol. Här skall han gå och lägga sig, men jag tror inte han ville......men go var han i sin pyjamas.


Ni är så fiiiiiina, vilken blick du får Sophia kan inte tänka mig någon djupare.....å vad han älskar dig det syns lång väg......jag blir så lycklig varje ögonblick jag kan se kärleken.


Jag har sällan sett Blomberg så lycklig, KUL!!!!<3


Så var det spel på mobilen som gällde...Bella älskar det!


Ja det var fler som var intresserade speciellt av iphone...Maja kan mer än jag om detta.


Bella tog med sig mig till sitt rum, nu ville hon ha det lugnare, men ändå ville hon att jag skulle busa med henne och sedan vill hon titta vilka bilder jag tagit ..... lilla snuttan du är så annorlunda....... vem är du?


Godisfabriken från baksidan......


Vissa ville leka på annat vis, nutidens vis, Maja kan mer om iphone än jag....fattar inte hur snabb hon är...2,5 år!


Så var det dags för ischokladen....



dessa f-------de iphone jag tror att jag motstår vill inte bli fast.....der inte roligt ut....vi var ju där, barnen var där och julgodis skulle göras, mäns värld är mäns värld........tyvärrrr



Nåja ischokladen blev gjord i alla fall, Blomberg du var där!



Blomberg bjöd och gjorde saffranskaka till efterrätt med blåbärssýlt det var smaskens!


Så var det morfars tur att vara julbock.....


I morgon är det julafton...herre g--------vad fort det  går.....

imorgon blir en fantstisk dag.....en magisk dag.....

God Jul till Er alla, försök att ta dagen förutsättningslöst, Du blir lyckligare då!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0