Juldagen -10

Varje år äter vi Juldagsmidda i mitt älskade Solberga, hos Tommy och Elisabeth(barn Linnea och Veronica). Jag tror faktiskt att det var 25 år jubileum i år. Jag har bott grannar där i 11 år innan vi köpte Svenshyttan.


Solbergas hemtrevliga kök med Johan och Linnea vid bordet.


Elisabeth står vid diskbänken som vanligt i dett gästvänliga hem.


Linnea har bott hemma nu i 6 månader, men åker till London på tisdag och ev flyttar hon tillbaka i jan.
Skönt för mig att Amanda får sällskap av sin fina vän. De har känt varandra sedan de var små.


Sophia och Mille var oxå med. Han är för rolig den lille. Idag när jag pratade med Sophia i telefonen hör jag honom ropa HIA HIA...jätte högt jag hör Sophia säga jag är din mamma.....han har redan fattat att mamma har ett namn...hmmmmm han är fantastisk, jag skrattade rakt ut.


Här skulle det trummas men man kan ju alltid smaka på trumpinnarna innan...


Mille kan stå nu och gå några steg han är 11 månader. Stjorta och jeans har han, stor kille!


Till årets middag hade vi några nyheter två olika kaffe sorter och en ny glögg mandarin och chile, det smakade verkligen bra!


Familjens vackra gran och julmattan.


Ett rum finns massor av Elvis prylar, Tommy älskar Elvis och jag har faktiskt köpt många saker på hyllan här när Tommy fyllt år. I år hade jag med mig Elvis julskiva.





Här äter vi saffranskak, knäck, ischoklad, glögg mm


Så kom Linneas kompis och de skulle åka in till Örebro och jag blev fötjust i deras
mössor.....såg så sköna och varma ut.


Å du är så fin Linnea i din härliga mössa, lycka till i London nu!


Vad vore livet utan goda vänner ......
TACK för att ni är mina vänner!

Imorgon blir en slappar dag i morgonrocken länge.....och inte en enda tid att passa...mysigt!

Det blir en perfekt dag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0