Måndag 20 dec Julbord och massor av presenter

En måndag i den perfekta ordningen. Ibland finns det dagar som bara går i lås och allt stämmer. Intressant eller hur? Jag började med att försöka flytta några besökare för att kunna följa med Bella på onsdag till hennes skola på avslutning. En kvinna mejlade och hon svarade att hon hade tänkt att ändra sin tid då.....en annan kvinna ville jag få tag på och bad att min praktikant skulle leta på henne....när jag kom upp på mitt rum fick jag ett sms av henne att hon ville flytta sin tid på onsdag.....jag bara stirrade på telefonen hur kan detta vara möjligt i samma ögonblick som jag bad Helene att leta så måste hon ha börjat skriva sitt sms till mig  ....TACK att det fungerar!

Teama idag har varit mkt om alla krav inför julen, hur alla vill fira sin jul med sina förväntningar och att det kan vara svårt att acceptera att barn eller föräldrar väljer något annat än som vanligt. Det är svårt med alla förväntingar inför julen, det blir så stort. Ta julen förutsättninglöst och låt folk få välja själva vad de vill göra. Det är inte roligt att tvinga någon att umgås inför julen. Men jag vet att det är svårt vi har våran inre bild av jul och barnet inom oss väcks.

Sedan var det dags för att åka mot Svalan för att äta Julbord med Existensmaxium, så trevligt och så gott som det var där...


Från vänster Tom, Annika och Markus
från höger och innåt Solveig, Eva och Åke

jag får tacka Existensmaximum för en väldigt trevlig och god lunch ! TACK!


Far Tom och dotter Annika Hägg


Tillbaka till jobbet och nästa fall att försöka lösa.
Många gånger blir vi sjuka av alla höga krav som vi ställer på oss själva. Vi kan inte vara bäst på allt och vi måste kunna lätta tyglarna på kraven och försöka acceptera oss själva såsom vi är. De krav vi ställer på oss själva är många gånger för hårda och det blir kantigt och själen kommer lätt i vibbration som ger sina besvär i vår fysiska värld.

Sänk kraven speciellt inför julen då blir det så mkt bättre! Vi måste inte allt, det räcker om vi tar 50 % ansvar och aldrig 100 %, vid ett möte eller situation kan vi aldrig ha 100% ansvar för det som sker.....
Många får besvär med sina nacke och axlar för att de bär sitt 100% ibland 200% ansvar just där.....ryck på axlarna och värken försvinner...... det finns även ett homeopatisk medel som har signaturen "sjuk av ansvar".

Det ramlade in flera trevliga övrerraskingar i dag, många vackra fina julkort med stora tack, tack det värmer verkligen.

Men en present som jag fick idag värmde verkligen! Jag blev väldigt berörd och djupt tacksam.


En pojke hade gjort en avbild av sin fot (pappan sa att han hållt på hela terminen i slöjden med den)
Det är ett bokstöd! TACK så jätte mkt det var verkligen en fin present.
Pojken sökt mig för sina "vinterfötter" ett symptom som är väldigt jobbigt fötterna spricker hela tiden och det är svårt att gå för de gör så ont. Efter rätt valt homeopatisk medel så läkte sprickorna och pojken kunde gå som vanligt och ha skor på sig som vanligt mm. Helt fantastiskt, klart att jag gillar avbilden, den skall jag spara i hela mitt liv.....vilken gåva!!!! TACK det var verkligen fint.
Inte nog med det det stod ingraverat under foten till Världens bästa Homeopat Irén



Jag fick andra fina presenter idag oxå.......vilken fantastisk dag!


En spännande matbox med Bondensglögg, julkaffe, cokladklubbor, julbröd och något så spännade som blåbärspunch??? TACK FAMILJEN vilken fin present!
Er julkaktus den vita som jag fick för flera år sedan blommar just nu. TACK kan inte garantera att jag sparar innehållet på årets gåva, det ser så gott ut alltihop!!!

Klockan rinner och nu måste jag ner i korgen.

Imorgon blir det ljusfest, spännande!

TACK för en ovanligt spännande trevlig dag idag!

Imorgon blir en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Jättekul att blomman forfarande blomma. Åter önskar vi Dig och din familj en riktigt skön och avslappnad Julhelg. Stora Jul Kramizar från Yvonne med familj.

2010-12-22 @ 22:15:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0