Måndag den 6 dec 10, Shamankurs mm

Fullfart på jobbet..... många ringde och tackade för Adventsmässan mm. Måndagar är den dag då telefonerna ringer som mest...borde ha längre teletid då, får ständigt höra att det är så svårt att få tag på mig. Jag kan inte svara i telefonen när jag har besök. Det är svårt att hinna med allt. Jag försöker göra så gott jag kan, man kan sms:a och mejla mig det går utmärkt. Vissa dagar är jag inte i Örebro, och då hör jag av mig när jag kommer till Örebro. Jag har ofta kurser i andra städer och då kan jag inte heller svara i telefonen.
Så ge inte upp, jag hör av mig eller ring igen.

Jag fick åka till Stadsträdgården med alla lussebullar som blev över från Adventsmässan det blev 100 st och jag hade fått betala 7 kr styck, de var bakade på surdeg ekomjöl och ekosaffaran. Fick rea dem till 5 kr styck men har faktiskt inte kontaktat Britten om de blev sålda....

Jag han med att åka till Runnaby en liten stund till mina älskade barnbarn och givetvis fick de lussebullar.

Sedan var det dags för Shamankursen igen, visst var jag trött efter mässan och allt. Men det konstiga är att jag får helt ny energi när jag vet att jag skall dit. Lära för livet är något som jag verkligen tycker om.


Här står Ulf Ahremark och undervisar oss,  det är så spännande. Vi pratar om livet....
enkla regler som följer naturlagar.....det är inget konstigt alls.


Här är Jonas min studiekamrat under många många år, jag blir lika glad varje gång jag ser honom.


Anneli min nya studievän, så spännande att lära känna en ny...

Ikäll gick vi igenom den andra Universiella lagen, förra gången gick vi igenom den första.

Vi fick lära oss att Magi är medveten transformation och förändring.
Att rikta sin energi dit den skall är viktigt och avsikten med allt.

Frågan är HUR? Det är det vi får lära oss på dessa kurser. Det är mkt teori och lite praktik, men vi får alltid läxor att öva i vardagen för att manifestera lärdomen.

Energi är energi, skapar vi något kan det omformas men ej förstöras.

Dit vi riktar vår uppmärksamhet går energin......( det tål att tänkas på!)

Lägg inte energi på der som inte är.....låter så själklart enkelt, men är det inte det som vi alla gör lite för mycket av och läcker på vår energi?????

Lägg energin där den gör nytta! (hur enkelt som helst, kan man tyckas men det krävs faktiskt övning på det)
Så mycket struntsaker man går och tänker på hela tiden, en annan grej tänk inte samma tanke två gånger det tar mkt energi! Hur många gånger går man inte och ältar och älstar vissa saker, tänker precis lika dant varje gång...hmmmmm det måste vi ändra på!



Så var det tid för trumresan, Jonas förbereder sig och han har en orb med sig, själv sa han att det var hans far.....


Fram med trumman och så reste vi...... härligt!


Det kommer att bli fler kurser till våren, inget att tveka på häng på! Lovar du kommer inte att ångra dig.
Förstår inte varför inte lokalen är fullproppad, vad kan vara viktigare än att utvecklas?

Vi höll på i 4 timmar och det gick väldigt fort, är det intressant och roligt, då går tiden fort.....
Vi lär oss helt enkelt små enkla tips om livet, så spännande och magiskt!

Imorgon blir en bra dag, tack Ulf för bra undervisning....jag skall göra mina läxor med glädje!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0