Onsdag den 8 dec -10, Urinvägsinfektionsdagen

Ja idag var den dag då John Lennon blev mördad, det sitter i, Jag lade in några låtar på fb till hans ära.
Lika stressigt idag, jag kommer aldrig ikapp på något konstigt vis. Idag var det nog urinvägarnas dag.....så många som hörde av sig om det 4 st på samma dag med samma symptom.

Visst det har varit kallt, blåsigt och snö. Sjuk av kyla Aconitum och Dulcamara. Cantahris är väldigt bra för urinvägarna men hjälper inte det så är det bra att fundera på om man blivit kall, och då är det någon av sjuk av kyla medlen. Men är slemhinnorna sköra och det gör väldigt ont samt att man kissar blod då är det apis.

I morse stod en ledsen tjej som inte sovit på hela natten för hon hade så ont. Hennes mamma fick köra henne till mig och jag började mata med apis direkt, ja sa att om det inte går över på tre timmar så måste hon söka vårdcentralen för urinvägsinfektion är inte att "leka" med. Men vi gör nu ett försök och jag gav intruktioner för de kommande tre timmarna.

Hon var redan bättre när hon gick, givetvis fick hon Majas värktablett på magen. Efter 4 timmar fick jag ett sms där det stod att hon var mkt mkt mkt bättre, vad skönt och vad fantastiskt det är med homeopati och att den fungerar så snabbt.....

Vissa dagar är det samma tema, kanske beror på vädret..... men idag var det verkligen urinvägarnas dag.
Själv köpte jag ulltights av Astas Ullrike i söndags och känner mig genom nöjd med det, har inte frusit alls var t o m varm när jag gick och la mig.... härligt borde alla ha på sig när det är kallt.




Idag fyllde min bror 59 år..... han fick denna fina Tomte av några vänner, det tyckte att Tomten var lik Johnny.
Vi var där och åt smörgåstårta och hade en mysig stund med vänner och barn.


Johnny, Tony(son) och Johan var väldigt intresserade av Iphonen. Den sa att Johan satt på Johnnys toalett men det var nära.....

Grattis på din dag storebror!

Imorgon blir en bra dag!


Vi har självförsvarskurs kl 18.00 på Vinden, välkomna det är verkligen en sådan bra och nyttig kurs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0