Kaosmorgon igår, kaos hela dagen intill natten!

Igår försov jag mig, flickorna skulle med till Örebro. När vi väl kom in i bilen och iväg då började bensinlampan att lysa på tom tank(det är vädligt otrevligt tycker jag, brukar aldrig låta det gå så långt så att den lyser), jag sa till flickorna att jag kommer att åka in i Vintrosa för att tanka för jag vill inte få bensinstopp. Där är det nu endast tankautomat och endast med kort kan man tanka. För det första så såg jag knappt vad det stod i automaten, så en man försökte hjälpa mig men ljuset blev bara svagare och svagare.....han gav upp och åkte. Automaten tog inte mitt kort, jag fick för mig att jag hade fel kod så jag kontrollerade det, men nej jag hade angivet rätt kod, pengar fanns det på kontot så det kunde inte vara det felet.

 Men inget hände, jag tog mitt andra kort ett kreditkort, men det funkade inte heller. Så vi fick åka mot Örebro med den där lampan som lös och jag tyckte att den bara blev starkare och starkare, det var väl inbillning men med tankens kraft kan man ju inbilla sig det mesta....
Alva skulle av i Markbacken, å vad händer vi åker av motorvägen vid fel avfart, får krångla oss in och ut igen, sedan missar vi infarten till Markbacken och lampan lös bara starkare och starkare..... vi fick åka ända till Varberga och vända.....lampan bara stack i minaögon och nu bad vi snällt att bensinen skulle räcka.........Alva smsar Lisa (min praktikant att jag är påväg) då hade jag missat teletiden mm

Jag kom 10 minuter försent till arbetet, det var bara att plocka av sig kläderna och försöka pusta ut och börja jobba. Jag kom fram!
Nästa kaosvåg blir att det sitter två med samma tid kl 11. Jag frågar då om de kan tänka sig dela på tiden? Det gick bra, men 30 minuter funkade inte på den första besökaren och därmed försvann min lunch.... så kan det gå arbetade till 17 och blev kvar till 19 pga alla samtal och mail som jag inte hade hunnit svara på under morgonen och dagen. Kom inte ut ur mitt rum......

Så kom jag äntligen till bilen igen, då kom jag på att jag inte hade någon bensin, lampan lös nu ännu ännu starkare(tyckte jag) och jag var verkligen hungrig nu........
Jag fick åka försiktigt iväg och prata snällt med min bil att detta skulle gå jätte bra, (försökte verkligen att med tanken kunna påverka tankmätaren så den skulle gå upp lite)"han" hörde mig och jag kunde tanka 58 liter vid bensinmacken......hade jag alltså två liter kvar då? Nu har jag i varjefall lärt mig att jag har reservtank på minst 10 liter och jag tror t o m 15!!!!!!

Kanske är det så i mig oxå?????

Konstigt är när det blir kaos på morgonen så sitter det i hela dagen.......

Efter kaos kommer lugn och ro...trodde jag men jag fick ett samtal när jag kom hem som gjorde mig upprörd och att jag blev tvungen att åka akut ut till någon som behövde prata...

så det var min dag igår, tisdag.
Sängen kändes extra skön när jag väl kom dit igen. TACK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0